Inlägg från: Anonym (Hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hon)

    Varför vill han inte gifta sig?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ungefär ett halvår och har bott ihop i ca två månader, vi är både i 30-års åldern och vi har båda två tidigare haft långa förhållanden som slutat med att vi både två blev lämnade. Hans föräldrar lever tillsammans, mina är skilda.


    I dagarna nu kom frågan om bröllop upp och jag uttryckte hur gärna jag vill gifta mig. Jag vill helst vara gift innan vi skaffar barn. Det visar sig då att han inte vill gifta sig alls - eftersom han inte tror på äktenskapet! Han tycker att bröllop bara handlar om att ge varandra löften som man ändå inte kommer hålla och att ingen av hans vänner är gifta, de har skaffat barn och hus först.


    Däremot vet jag att han vill att vi ska skaffa barn, och gärna snart. Men skulle vi köpa hus vill han köpa det själv, men jag kan gärna få bo där. Sådana kommentarer gör mig ledsen. Som att han inte litar på att jag ska stanna hos honom. För mig är att skaffa barn större än både hus och bröllop, eftersom det verkligen knyter ihop två personer för resten av livet.


    Varför är han så ambivalent och hur ska jag få honom att förstå att jag väldigt gärna vill gifta mig och dessutom ganska snart? Att det är viktigt för mig?

Svar på tråden Varför vill han inte gifta sig?