• Äldre 7 Oct 18:38
    4926 visningar
    5 svar
    5
    4926

    Hur ska jag förhålla mig till älskarinnan?

    Min särbo hade en älskarinna innan vi träffades. Han har brutit helt med henne men hon vägrar släppa taget. Hon är gift men gör vad hon kan för att förstöra för oss. Vi står stadigt och ärligt i vår relation så jag vet vad som händer och vad min särbo tycker, känner och tänker. Men det är svårt att veta hur jag ska förhålla mig till henne, speciellt när vi träffas. Hon är besatt och vill gärna berätta för mig hur stark deras kärlek är och hon är inte blyg för att visa det när hon får tillfälle, även offentligt. Det spelar ingen roll vad min särbo säger och gör, hon tar som bäst en liten paus.
    Jag har inget intresse av att skvallra för hennes man eller göra henne illa, jag tycker faktiskt det är sorgligt att en vuxen människa kan göra bort sig så pass som hon gör och hon verkar leva i en fantasivärld. Vanligt vett fungerar inte.
    Min fråga är helt enkelt hur ni tycker att man ska hantera henne när man möts?

  • Svar på tråden Hur ska jag förhålla mig till älskarinnan?
  • Anonym (varfö­r)
    Äldre 7 Oct 18:40
    #1

    Får man fråga varför ni träffar henne?

  • Äldre 7 Oct 18:49
    #2

    Såklart det är ok att fråga. Jag var nog otydlig. Vi väljer inte att träffa henne och gör det inte frivilligt men det händer att vi är på samma ställe. Det är inget som går att göra något åt tyvärr.

  • Anonym (varfö­r)
    Äldre 7 Oct 19:00
    #3

    Okej. Jobbig och och elak kvinna! Märker inte hennes man om han är med? Hon ät ju bara pinsam. Förstår att det är jobbigt och att du inte vill skvallra men ger hon inte upp så borde du göra det eller bara skita i henne. Visar din kille henne ingen uppmärksamhet hoppas man att hon ger upp snart!

  • Himla
    Äldre 7 Oct 22:11
    #4

    Du ska inte förhålla dig alls till henne, det är din killes ansvar i er relation att ignorera henne och tala om för henne att om hon inte slutar trakassera er så tar han kontakt med hennes man och ber honom  att se till att hon lämnar er ifred,. Det skulle jag gjort om ett efterhängset ex hade betett sig så illa. Det är din kille som ska vara vuxen o ta ansvar och stå för er relation.

  • Äldre 8 Oct 09:50
    #5

    Det är som sagt din särbos uppgift att vara tydlig. Dom har en historia och han har en gång i tiden valt att vara med henne, det kan ingen ändra på. Men nu är det upp till honom att vara tydlig och visa att han respekterar och värderar dig högre.

    Du har ingen uppgift alls i detta. Du var inte en del av deras historia, du vet inte vad som sagts och hänt tidigare och du ska inte behöva sopa upp hans förflutna.

    Det är enbart han som kan sätta stopp för detta. Kräv att han visar lite ryggrad.

    Kanske räcker det med att han omedvetet skickar uppmuntrande signaler som ett leende, några trevliga ord, ögonkast eller att han svara på några sms för att hon ska få hopp igen.

Svar på tråden Hur ska jag förhålla mig till älskarinnan?