• Äldre 29 Sep 12:44
    3818 visningar
    7 svar
    7
    3818

    Appar

    Hej!
    Jag undrar om det är någon här som använder sig av en app för ekonomi och budget. Dela gärna med er av vad den heter och ge oss gärna en lite recension om den...

  • Svar på tråden Appar
  • Äldre 29 Sep 13:08
    #1

    Kollade faktiskt runt häromdagen och laddade slutligen ner weddingplandroid, gratis och enkel, går att sortera om och lägga in egna poster. Dessutom en gästlistefunktion som också verkar rätt smidig och en att göra-lista som är lätt att anpassa. Dock finns bara pund som valuta, så man får antingen strunta i valutatecken eller (som jag) dela på tio när man skriver in summorna.

    Pronovias app har också en budgetfunktion men där går vad jag vet inte att lägga in eller ta bort poster, dock går det att döpa om dem. Går bort för min del eftersom rätt mycket känns ovidkommande då den är baserad på spanska (?) traditioner och för att vi har en del budgetposter som inte är helt standard. 

    Har man Iphone ska bröllopssidan The Knot's app vara jättebra, tror är gratis men man måste skaffa sig ett konto. Deras androidapp har dock bara klännings- och ringbilder, inga planeringsverktyg.

  • Äldre 29 Sep 13:10
    #2

    Dock har jag inte hittat någon app som går att använda av flera personer, vilket i min mening är ett stort minus. Vi är ju faktiskt två om det här.

  • Äldre 29 Sep 14:52
    #3
    FrökenW 
    Tack! Jag ska kolla den appen. Jag har själv letat runt lite och har hittat en app som heter Our Wedding. Jag har bara kolla lite snabbt på den och den är uppdelat i fyra kategorier, budget, to-do, guests och vendors. Du kan ta bort och lägga till rubriker samt sub rubriker. Tyvärr ser det ut som att man inte kan "dela" på appen men det finns en funktion där man kan skicka all information till e-mail.
  • Äldre 29 Sep 14:55
    #4

    Valuta tecknet är bara till att ignorera så behöver du inte räkna?

  • Äldre 29 Sep 15:37
    #5

    Wedding pladroid är uppbyggd på lite samma sätt. Och visst kan man göra det, jag har varit i UK lite för mycket bara så jag ser pundtecknet och är på väg att få en hjärtattack över summan innan jag hinner tänka om och tänka rätt. :)

  • Äldre 30 Sep 09:06
    #6

    Hahahaha då förstår jag :-P

  • Em77
    Äldre 4 Oct 14:22
    #7

    Ingen app men vi har börjat använda google wedding planner som ju är enkel att dela på google drive. Borde ju funka i mobilen också även om jag inte testat än. Många olika delar och funktioner och tror att i princip allt går att ändra eftersom det i grunden är excellark som det bygger på. Rätt amerikanskt men man kan ju bara skippa de delar man inte behöver. www.google.com/weddings

Svar på tråden Appar