Inlägg från: Matrimonium |Visa alla inlägg
  • Matrimonium

    vad tycker ni?

    Just det där med att bolla tankar när man planerar bröllop i "hemlighet" kan vara svårt - och hiskeligt ensamt. Så bra då att detta forum finns!


    Jag tycker att valet av silver är underbart! Traditionellt övergick vi mer till guld först under 1900-talets början. Så det är en relativt ny tradition. Som flera medlemmar skriver så finns det idag fina alternativ, så som palladium, titan etc. Har du kollat in de alternativen? Silver är vad jag valde till min förlovningsring och den byts inom kort till en vigselring i titan. För att JAG tycker att det är fint. Det är faktiskt det enda viktiga. ;)


    Två ringar på fyra mm vardera är fint och generellt brukar guldsmeder tipsa om att allt över den bredden kan kräva att man provar, provar igen och ev ändrar storlek på ringarna (uppåt). Kanske vill du även testa o l i ka bredd på dina ringar, det blir också fint tror jag (5 mm + 3 mm t ex).


    Slutligen - varmt lycka till med planeringen (roligt, fnissigt, ljuvligt och alldeles underbart va?!) och grattis till beslutet om att ingå äktenskap!

Svar på tråden vad tycker ni?