• Äldre 17 Sep 08:22
    1535 visningar
    4 svar
    +1
    4
    1535

    Hur tänker BRÖLLOPSTORGET

    Något som har irriterat mig som ändå är relativt ny på denna sida är all reklam som folk "smyger" in för sina företag. Och med smyger menar jag att en blind person ändå skulle se det som reklam. Och uppenbara människor som inte är här för att prata om bröllop, kanske hitta ett ragg???

    Varför blev vi medlemmar här?, jo för vi ville se hur andra planerade och hur andra gjorde inför sitt bröllop och efter det med erfarenhet om hur det gått denna stora dag. Vi trodde detta var en riktigt seriös sida. Men väldigt snart tröttnade vi på användare som vi tyckte tedde sig fel och vi börjat ANMÄLA spammare och reklam inlägg som är solklara fall (tycker vi) men avslagen är mer än borttaganden.

    Hur kan man inte se att en användare som lägger ut samma inlägg i flera trådar efter varandra och bumpar tio år gamla trådar som tillåten reklam och inte spam? Hur kan man tillåta att användare om och om igen skriver i sina egna trådar (inlägg efter inlägg efter varandra) bara för att få dem längst upp i listan, hur kan detta inte va spam?

    Varför jag startar denna tråd? För det kan inte va enbart vi som ifrågasätter varör bröllopstorget tillåter detta och inte går hårdare åt användare som i helt solklara fall inte använder detta forum för bröllop och disktioner runt det.


    Live free, ride free
  • Svar på tråden Hur tänker BRÖLLOPSTORGET
  • Plätti­s
    Äldre 17 Sep 12:06
    #1

    Så länge det inte bryter mot reglerna får folk skriva vad de vill. De som är admins lägger förmodligen inte en bråkdel av den tid vi som sitter här mest gör. Så forumet lever sitt eget liv, och eftersom bröllop är en miljardindustri är det klart att det kommer locka folk som vill göra reklam. Och man tjänar mer pengar om man drar kunder utan att behöva betala för en företagsinloggning.

    Jag anmäler reklaminlägg flera gånger varje dag, och jag vet att jag inte är ensam om det. Mina anmälningar har blivit godkända varje gång (utom en kort period i våras då man automatiskt fick svaret att inlägget inte räknades som hets mot folkgrupp).

    Medlemmar som är oseriösa kan man inte kicka bara för sakens skull. Precis som i verkligheten får man bara titta åt ett annat håll och inte låtsas om dem, då tröttnar de till slut.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Anonym
    Äldre 17 Sep 13:07
    #2
    Plättis skrev 2014-09-17 12:06:44 följande:

    Så länge det inte bryter mot reglerna får folk skriva vad de vill. De som är admins lägger förmodligen inte en bråkdel av den tid vi som sitter här mest gör. Så forumet lever sitt eget liv, och eftersom bröllop är en miljardindustri är det klart att det kommer locka folk som vill göra reklam. Och man tjänar mer pengar om man drar kunder utan att behöva betala för en företagsinloggning.

    Jag anmäler reklaminlägg flera gånger varje dag, och jag vet att jag inte är ensam om det. Mina anmälningar har blivit godkända varje gång (utom en kort period i våras då man automatiskt fick svaret att inlägget inte räknades som hets mot folkgrupp).

    Medlemmar som är oseriösa kan man inte kicka bara för sakens skull. Precis som i verkligheten får man bara titta åt ett annat håll och inte låtsas om dem, då tröttnar de till slut.


    Menar givetvis inte att de skall kickas,
    Men om tre trådar på raken inehåller smama text och två av trådarna har flera flera år på nacken så borde det ju plockas bort.
    Om alla bumpade tio år gamla trådar hade detta forum vart helt värdelöst, bör inte sådant "slarv" ochså hållas hårt i för att inte låta forumet svämma över med massa skit.

  • Äldre 17 Sep 13:19
    #3

    När jag anmäler trådar där det är spam (alltså flera trådar - samma / liknande inlägg) så skriver jag det i anmälan. Typ


    Reklam/spam inlägg nr 1

    Reklam/spam inlägg nr 2

    osv.


    Då brukar det bita bättre.
    Det är antagligen flera olika moderatorer som sitter och svarar och om då 4 olika moderatorer öppnar varsin anmälan för att kolla så ser dom ju inte att det är spam om man inte påpekar det ;) 

    BT har inga aktiva moderatorer.
    Det närmaste vi kommer är "Forumvärd" (nicknamn) som är aktiv här av och till, men hon finns även på Familjeliv, och den sidan är det mer jobb på för dom.

  • Anonym
    Äldre 17 Sep 13:25
    #4
    Chicita skrev 2014-09-17 13:19:00 följande:

    När jag anmäler trådar där det är spam (alltså flera trådar - samma / liknande inlägg) så skriver jag det i anmälan. Typ


    Reklam/spam inlägg nr 1

    Reklam/spam inlägg nr 2

    osv.


    Då brukar det bita bättre.
    Det är antagligen flera olika moderatorer som sitter och svarar och om då 4 olika moderatorer öppnar varsin anmälan för att kolla så ser dom ju inte att det är spam om man inte påpekar det ;) 

    BT har inga aktiva moderatorer.
    Det närmaste vi kommer är "Forumvärd" (nicknamn) som är aktiv här av och till, men hon finns även på Familjeliv, och den sidan är det mer jobb på för dom.


    Smart det skall jag göra :)

    Borde finnas regler för hur många inlägg man får lägga efter varandra utan att någon svarat däremellan.
Svar på tråden Hur tänker BRÖLLOPSTORGET