• Anonym (Besvi­ken brud)
    Äldre 16 Sep 14:01
    3627 visningar
    0 svar
    0
    3627

    Gimlins i Gävle

    För en tid sedan köpte jag en brudklänning på Gimlins i Gävle.
    Blev jätteglad att jag hittade en klänning jag gillade. En axelbandslös klänning med stödskenor.
    Bad om att få den omsydd till snörning i ryggen, vilket inte skulle vara några problem.

    Allt är frid och fröjd, vigseln är avklarad i kyrkan, jag och min blivande man sätter oss i bilen och sätter kurs mot Gimlins där vi ska fotas.
    Sedan blev det ett varv runt stan och mot festplatsen. Under middagen så går översta hällan till snörningen på klänningen sönder vilket gör att klänningen inte alls hålls där den ska vara. Jävla tur att man bestämde sig för att ha en BH under klänningen fast jag inte hade behövt det då det fanns en inbyggd.

    Jag berättar om detta när vi återkommer till Gimlins för att titta på fotona och det första Anna gör är att skylla ifrån sig och skita i fakta. Hon slänger ur sig att då har man allt snörat för hårt, eller att jag rört på mig. Men att jag kan lämna in klänningen för att få den lagad utan kostnad.

    Jag kontakter henne en ytterligare gång för att fråga efter en kompensation men det var helt obefogat!
    Sömmerskan hade gjort ett sånt bra jobb, och hon hade lagt så mycket tid på alla ändringar, så det var mitt fel att klänningen gick sönder för att jag hade antingen rört på mig eller gjort något fel.
    Sedan så säger hon i princip med andra ord att jag inte skulle valt en klänning som var 1 storlek för liten som HON faktiskt sa att det var inga problem för det gick att ta ut i sidan över just skulderpartiet (där den va aningen tajt).

    Jag avråder verkligen människor från att handla klänningar där, skenet bedrar, dom är trevliga tills dom fått sina pengar, sen kan man fara och flyga.

    Sen kan jag även tillägga att när jag och min man skulle titta igenom bilderna och välja ut till en bröllopsbok eller dylikt så hängde hon över axeln på oss och kommenterade varenda bild och sa, ja den va ju fin eller nej den ska ni inte välja, eller ja den måste ni ju ha osv..

Svar på tråden Gimlins i Gävle