• Äldre 15 Sep 21:58
    2300 visningar
    10 svar
    10
    2300

    Mörkblått, ljusrosa och spets..

    Vad säger ni om mörkblåa klänningar på tärnorna med lite spets, ljusrosa/vita pioner i brudbukett med något mörkblått, klänning med mycket spets, inbjudningar/festprogram/plac.kort mm i kartong med lite spets??? Eller man ska köra mörkblått på även inbjudningar mm?
    Blir det "bladdrigt"? Vad kommer vara inne 2015??
    Tack för all hjälp!!

  • Svar på tråden Mörkblått, ljusrosa och spets..
  • Himla
    Äldre 15 Sep 23:10
    #1

    Mörkblått och rätt rosa är fint men skulle inte köra en blaskrosa typ balettrosa utan ta i lite mer mot en klar rosa och vitt till det blir fint. Pioner är vackra men har väldigt kort säsong så det gäller att gifta sig i juni då och i början av juli sedan kan det bli svårt med just pioner....

  • Himla
    Äldre 15 Sep 23:12
    #2

    Om JAG skulle ha smånäbbar och ville ha in marint så skulle de få ha vitaklänningar med kragar av typ sjömansklänning med marinblå band runt kragen och vita o rosa tunna kransar på huvudet ;)

  • Äldre 16 Sep 14:17
    #3

    Mörkblått med ljusrosa och spets låter väldigt fint tycker jag :) Det passar bra ihop och jag skulle valt flera olika rosa nyanser tillsammans med mörkblått och vit spets. 

    Jag tycker det ni har planerat låter bra. Om ni vill ha in mörkblått i inbjudningarna, vilket kan vara snyggt, så varför inte välja en marinblå text? Jag skulle nog valt ljust rosa inbjudningar med spets och marinblå text :)

    För att få in mörkblått i buketten, varför inte satinband i mörkblått lindat om stjälkarna på pionerna? Ska tärnorna ha buketter, så kanske ljusrosa och vita nejlikor kan vara ett alternativ? :)

  • Äldre 16 Sep 14:24
    #4

    Och man kan ju ha marinblått (mörkblått) utan att ha marint tema ;)

  • Anonym
    Äldre 16 Sep 16:04
    #5
    daniiel skrev 2014-09-16 14:24:28 följande:

    Och man kan ju ha marinblått (mörkblått) utan att ha marint tema ;)


    Jag menade inte marint tema utan färgen marin ;) Och just kragarna på tea långa näbbklänningar med siden band på är jättefint oavsett färg på banden :)
  • Anonym
    Äldre 16 Sep 16:11
    #6
    Anonym skrev 2014-09-16 16:04:18 följande:
    Jag menade inte marint tema utan färgen marin ;) Och just kragarna på tea långa näbbklänningar med siden band på är jättefint oavsett färg på banden :)
    Jag tänkte inte på ditt inlägg, utan mer allmänt. Många kopplar ju mörkblått/marinblått till ett marint tema bara. Ville bara säga att jag inte tycker att det nödvändigtvis måste gå hand i hand :)
  • Äldre 16 Sep 16:13
    #7

    Men.. varför blev jag anonym? Vad konstigt...

  • Äldre 18 Sep 09:35
    #8

    Åh, tack för alla svar! Vi har inte tänkt att det ska vara marint tema utan bara för att jag gillar mörkblått väldigt mycket.

    Nu får vi se hur det blir med pioner då det troligen blir i augusti som vi gifter oss istället för maj... Vissa säger man alltid kan få tag på pioner men att det är en kostnadsfråga...

    Ska kolla runt lite om vad de säger om det.

    Vad ska ni själva ha för tema?

  • Anonym
    Äldre 19 Sep 20:20
    #9
    Anonym skrev 2014-09-16 16:11:00 följande:
    Jag tänkte inte på ditt inlägg, utan mer allmänt. Många kopplar ju mörkblått/marinblått till ett marint tema bara. Ville bara säga att jag inte tycker att det nödvändigtvis måste gå hand i hand :)
    Precis , missförstod dig o trodde jag varit otydlig :)
  • Anonym
    Äldre 19 Sep 20:24
    #10
    Sunqist skrev 2014-09-18 09:35:42 följande:

    Åh, tack för alla svar! Vi har inte tänkt att det ska vara marint tema utan bara för att jag gillar mörkblått väldigt mycket.

    Nu får vi se hur det blir med pioner då det troligen blir i augusti som vi gifter oss istället för maj... Vissa säger man alltid kan få tag på pioner men att det är en kostnadsfråga...

    Ska kolla runt lite om vad de säger om det.

    Vad ska ni själva ha för tema?


    Jag tänkte ju som sagt bara på färgen marin ;) Föreslog den själv för mannen då hans favorit lag har marint o vitt som klubbfärger. Jag hade själv gärna haft bubbelgumsrosa haha  men i samråd har vi enats om lila/fucshia.
Svar på tråden Mörkblått, ljusrosa och spets..