• Äldre 1 Sep 20:04
    3080 visningar
    3 svar
    3
    3080

    Färgtema?

    Hej!

    Nån mer som funderar på att gifta sig i mars 2015? Vi har börjat funderat på det men mitt "största" problem är: vad för färgtema är fint i mars? Bor i Småland så det kan lika gärna vara vinter som vår Tyst Vad finns det för fint i naturen som man kan använda sig av i mars (och som inte känns gammalt, jul-likt eller alltför vintrigt)?

  • Svar på tråden Färgtema?
  • Äldre 1 Sep 21:37
    #1

    måste temat vara kopplat till den faktiska årstiden/färgen utanför dörren? 

    Hitta först ett tema som ni känner är NI och sen kommer färgerna automatiskt. 

    Ni behöver inte alls blanda in naturen om ni inte vill. 

    Jag har varit på många bröllop där särskild ord varit teman . Som tex "kärlek" där färgen varit röd och det dekorerats med hjärtan , söta ballonger, hjärtformade placeringskort osv.   

    Så spåna fritt angående teman och snöa inte in er på just naturen eller den faktiska årstiden.

  • Äldre 2 Sep 07:19
    #2

    Tack för tipset nyfiken gul :)

  • Äldre 17 Nov 13:38
    #3

    Jag är inte så mycket för färgteman, jag gillar mer att ha en röd tråd på något annat sätt än att allt går i olika nyanser av grönt för att ta ett exempel. 

    Om jag gifte mig i mars skulle jag nog tänka tema vårblommor, typ de allra första som dyker upp under snön, snödroppar, krokus, tussilago. Och sen välja färg på dukar osv. utifrån mig själv, gillar du blått kör du på blått, gillar du vinrött tar du det. 

    Jag själv älskar rosa, så oavsett tid på året hade jag valt rosa dekorationer. Det är ditt bröllop, så du bestämmer, inte kalendern. =)

Svar på tråden Färgtema?