• Äldre 21 Aug 05:55
    3019 visningar
    10 svar
    10
    3019

    Bästa tipset, alla verkar ovetande

    Jag brukar normalt inte skriva i trådar där alla är anonyma...

    Det kan ju vara så att folk frågar för att få tips också, att de vill att någon rekommenderar ett bra ställe? Och så kan det faktiskt vara så att de helt enkelt inte är bra på datorer och nätet, de kanske kan skriva men inte mycket mer. Jag har lärt många att söka på Google, men inte genom att håna dem. Alla kan inte samma sak. Att jag använder Google flera gånger om dagen betyder inte att alla andra vet vad det är.

  • Äldre 21 Aug 05:55
    #7

    Jag brukar normalt inte skriva i trådar där alla är anonyma...

    Det kan ju vara så att folk frågar för att få tips också, att de vill att någon rekommenderar ett bra ställe? Och så kan det faktiskt vara så att de helt enkelt inte är bra på datorer och nätet, de kanske kan skriva men inte mycket mer. Jag har lärt många att söka på Google, men inte genom att håna dem. Alla kan inte samma sak. Att jag använder Google flera gånger om dagen betyder inte att alla andra vet vad det är.

  • Äldre 21 Aug 06:37
    #9

    Du kan tycka att jag idiotförklarar folk, det är din tolkning. Ja, det finns folk som inte känner till google. Jag har lärt många hur man gör. Det finns folk som bara gör det de lärt sig på datorn, kanske att gå in på en sida. Sedan törs de inte göra något annat av rädsla att förstöra eller radera något viktigt.
    Jag har också märkt att många frågar om saker som skulle gå snabbare att hitta via google, men då kan man ju fråga "har du testat att googla" istället för att starta en tråd där alla anonyma håller med, även om du personligen kanske inte var ironisk utan hjälpsam. Men jag har inte sett dig säga emot dem som tex undrar hur folk får på sig kläderna, enbart för att de inte kan googla. Då känns det inte hjälpsamt och trevligt längre. Men det är min tolkning.

Svar på tråden Bästa tipset, alla verkar ovetande