• daniiel

    Hur firade/firades du på din 30-års dag? :)

    Berätta gärna om din 30-års dag. Hur valde du att fira den? Planerade du själv något eller blev du överraskad av familj/vänner? :)

    Den först i vårat "gäng" fyller nämligen 30år snart och alla vännerna vill hitta på ett bra sätt att fira honom :)

  • Svar på tråden Hur firade/firades du på din 30-års dag? :)
  • Alyllyra

    Har själv inte fyllt 30 än, men när mannen fyllde 30 lånade vi innergården hos hans mamma och fixade pastasallad och röror. Sen fick alla själva ta med de de ville grilla och så spelade vi fotboll och basket och bara njöt av en av de första vårdagarna.
    När det blev för kallt att vara ute gick vi in till hans mamma och spelade spel och snackade.
    Det blev väldigt lyckat, han var inte sugen på att ha nån jättefest och i och med att vi var ute kunde vi bjuda fler personer och de kunde dyka upp lite som de ville. Det blev väldigt "casual" :)

  • AkJ

    Jag var just då trött på att planera saker, så jag lade alla tidigare tankar (hyra båt och ha fest på den) åt sidan och bjöd in till buffélunch. Var på en restaurang så de fixade allt. Inte vad jag hade tänkt, men ganska skönt. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • litenkaka

    Hade en 3v bebis när jag fyllde 30 så mannen suprisade med en weekend på hotell i Sthlm! Sen 1,5mån senare hade vi bjudning hemma med buffé och häng i trädgården, lugnt men trevligt! Hade jag fått välja hade jag velat ha lite mer party... När sambon fyllde 30 hade jag ordnat ribbåt och äventyr i skärgården för honom och hans grabbkompisar. Efteråt körde vi middag på restaurang med alla vänner + respektive följt av bowling och party!

  • daniiel

    Tack för att ni delar med er! :)

    Vi våndas så över det här med födelsedagen, inte för att vi inte vill fira honom, för det vill vi! Mer för att vi inte riktigt vet vad vi ska hitta på. Vi, vännerna (och hans familj), bor i en stad. Fler av hans vänner och hans flickvän i en annan stad. Och han själv i en tredje.

    Det vi vet är att vi vill att det ska vara en överraskning och att vi gärna "skämmer ut" honom lite lagom ;) Han är en sådan person som tycker det är jätteroligt. Det är bara så svårt att veta vart man lägga firandet, i vilket stad, och väljer vi någon av dom andra två så har vi inte riktigt koll på utbud osv.

Svar på tråden Hur firade/firades du på din 30-års dag? :)