• waldor

Klänningar på nätet?

Hej har hittat en underbar klänning på nätet hur är det med frakten och tid vet ni det?

• Svar på tråden Klänningar på nätet?
  • daniiel

Det beror ju helt och hållet på vilken sida du hittat klänningen på :)

• daniiel

Om du går in på klänningen du vill beställa och väljer färg, storlek osv, så ska de stå där hur lång tid det tar att sy den och skicka den. Brukar vara ca  10-12 dagar + 3-5 dagar. Fraktkostnaden ser du i kundvagnen.

Tänk dock på att det är från Kina, så tullavgift och moms kan tillkomma.

• Aline83

Danieel har förstått att du e en riktig hejare på detta  med kina klänningar =)
    Undrar om du vet om det är tull+moms på klänningar från UK sidor?

• daniiel
    Aline83 skrev 2014-08-11 21:58:07 följande:

Danieel har förstått att du e en riktig hejare på detta  med kina klänningar =)
    Undrar om du vet om det är tull+moms på klänningar från UK sidor?

Det beror på vart klänningen skickas ifrån. Skickas den från ett land inom EU, så är det tull och momsfritt. Så även om man handlar på tex ebay.uk skickas en stor del av varorna från länder utanför EU och då är det tull och moms som (kanske) gäller :)
  • Aline83

Allt e så rörigt jämt! =)
    Jag har hittat fina klänningar till mina tärnor på jjhouse, bra pris.. oftast under 1000 lappen så oavsett kan inte extra kostnader bli så mkt.. =)

• daniiel
    Aline83 skrev 2014-08-11 22:06:30 följande:

Allt e så rörigt jämt! =)
    Jag har hittat fina klänningar till mina tärnor på jjhouse, bra pris.. oftast under 1000 lappen så oavsett kan inte extra kostnader bli så mkt.. =)

Dom skickar från Kina, så där kan du få betala tull och moms. Det beräknas på klänningens pris + fraktkostnad. Blir klänningen + frakten under 1300kr är det tullfritt, men man kan ändå få betala momsen. Och momsen är det dyrare :P Men det brukar ändå bara handla om ett par hundralappar inkl administrationsavgift.
  • Aline83

momsen ligger på 25% antar jag? precis beställt ring från usa o då va de 25% på smycken....

• Nightrod
    Aline83 skrev 2014-08-11 22:04:35 följande:

Tänkte nämligen på jjhouse.. =)

Vi skulle på galej och tjejens mormor hade sytt upp en klänning som blev jättefin men som hon ändå inte tyckte passa just detta syfte, Vi mailade JJhouse 2 veckor innan (månadegen, geljet var på fredagen nästkommande vecka) och frågade om det fanns någon möjlighet att sy upp någon av de tre klänningar vi valt, de svarade samma dag med vilka likknande klänningar de kunde ta fram till dess. Vi bestälde efter hennes mått och höll tummarna på onsdagen, en vecka senare kom ups med den. Vi fick betala extra vilket vi var medvetna om, det som sved mest var att UPS tog en avgift på150:- för att dra kortet via dem för att betala det.KLänning ca 800 avgifter ca 500:-
    Den passade jättefint och vi fick massor med komplimanger för våra outfits denna kväll.
    Live free, ride free
Svar på tråden Klänningar på nätet?