• Ljusrosapion

Hembygdsgårdar

Hej! Vi har ett stooort problem i våran planering. Vi är från helt olika ställen i Sverige och våra familjer har runt 100 mil mellan sig. Så nu undrar jag, har ni några tips på hembygdsgårdar runt om i Sverige?

Den ska helst ligga fint till, gärna nära vattnet och ska ha en större tomt som man kan gifta sig på (vi vill inte gifta oss i en kyrka eller inomhus).

Jag är såå tacksam för varenda tips ni kan bidra med, vart i Sverige den än ligger!

• Svar på tråden Hembygdsgårdar
  • Anna03

Hej var själv iväg igår och kollade på en hembygdsgård som ligger nära mig. Tolvmanagården i Rimbo. www.hembygd.se/rimbo/ riktigt mysigt tycker jag. dock får man bara att hyra till kl 20 på kvällen, men enligt han jag pratat med brukar de kunna göra undantag så man får hyra det längre.

• Blivande winge

Hej!
    Vi har hyrt en lokal som ligger ute i Roslagen, efter Norrtälje mot Kapellskär. Den är väldigt stor, en omgjord lada, numera används den som konstgalleri. Stora ängar runt den.
    Det heter Näset och Kungsgården. Du hittar den om du googlar.

• ViskesLopme

Vi kommer (vill) gifta oss i Axmar Bruk (Gästrikland)
    Man kan antingen göra som vi tänkt och ha vigseln där i parken och sedan åka till grannbyns Bergby och dess hembygdsgård som jag själv tycker är jättefin. Egentligen så går det att gifta sig där med men Axmar är så otroligt fint!
    Sen finns "Hyttan" i Axmar som också funkar för middag.

• Karindan

Vi kommer gifta oss i Malmgården i Hedemora, ligger precis vid älven. Finns en lokal man kan vara i , men vi kommer vara på dansbanan (hoppas verkligen vädret tillåter!) samt stor gräsmatta finns. Jättefint, och i mitten av Sverige =)

Svar på tråden Hembygdsgårdar