• Ceyzee

    Förnya löften

    Min man och jag gifte oss i hemlighet på sonens dop 2009. Det var väl egentligen mest för att få det juridiska avklarat och vi hade inte råd till något annat.

    Min man är nog rätt nöjd med det lilla, ingen brudklänning eller fest efteråt utan fokus var på dopet, ingen brudvals.

    Jag har väl egentligen alltid velat ha ett riktigt bröllop med fotograf, brudbukett och brudklänning med en liten fest efteråt.

    Vi har haft en tuff tid och gled ifrån varandra lite men vi har hittat tillbaka och är på väg på rätt köl. Därför funderar jag på att "fria" till honom på nytt och förnya våra löften med en intim kyrklig cermoni, klänning blommor och fest men skriva våra egna löften att läsa upp.

    Går det? Någon som gjort det?

  • Svar på tråden Förnya löften
  • daniiel

    Det tycker jag definitivt att ni kan göra. Det skulle väl vara jätteroligt för er :) Och som Plättis redan skrivit ovan, så går det alldeles utmärkt med kyrkan också att förnya löftena. 

    Så, kör på! :D

    Jag skulle också vilja förnya våra löften senare.

  • daniiel

    Jag förstår vad du menar, men spelar det någon roll egentligen?

    Och jag tvivlar på att alla skulle tycka det var löjligt, även om någon enstaka kanske är så pass tråkig ;) Fokusera på er, vad ni vill, och fokusera sedan på dom som gärna är med och firar er. För det kommer förmodligen vara fler av dom :)

    Vem vill inte fira kärlek? :D

  • Nyfiken gul , nu fru

    Något vi har tänkt att göra nästa år då vi firar 10 år som gifta och på många sätt haft det tufft och därför tänkte vi förnya löftena . 

    Vi har inga planer än alls mer än att vi pratar om att vi gärna vill göra det och då enligt kyrkans förslag. 

  • Ceyzee

    Nästa år är lägligt nog bröllopsdagen en lördag, nu ska jag bara våga "fria" till min karl också :-P

  • Himla
    Ceyzee skrev 2014-08-08 18:24:39 följande:

    Nästa år är lägligt nog bröllopsdagen en lördag, nu ska jag bara våga "fria" till min karl också :-P


    Spännande och lycka till!
  • Ceyzee

    Tack!!

    Vet inte riktigt hur jag ska ställa frågan, egentligen vet jag ju att han är nöjd med det bröllopet vi hade pga pengar etc men vet inte hur han ställer sig till att förnya. Jag vill dansa bröllopsvalsen med min man, jag vill skära tårtan med min man, vill se hans ansikte när han ser min brudklänning.

    Men jag vill inte ha en brakfest med trerätters och liveband.

  • Nyfiken gul , nu fru
    Ceyzee skrev 2014-08-09 14:16:05 följande:

    Tack!!

    Vet inte riktigt hur jag ska ställa frågan, egentligen vet jag ju att han är nöjd med det bröllopet vi hade pga pengar etc men vet inte hur han ställer sig till att förnya. Jag vill dansa bröllopsvalsen med min man, jag vill skära tårtan med min man, vill se hans ansikte när han ser min brudklänning.

    Men jag vill inte ha en brakfest med trerätters och liveband.


    men är det inte just det där du ska säga till honom.  

    För att du har missat det viktiga och det känns som en förlust. 
    Du vill dansa bröllopsvals med din man
    Du vill skära tårta med din man
    Du vill se hans min när han ser dig bröllopsklädd.

    För att få dom sakerna behövs varken baluns, lokal eller 400 gäster. 

    Det krävs i princip bara ni två och en kyrka. 
Svar på tråden Förnya löften