• MissK

Brudpar på tårta???

Vart kan man hitta brudpar för att ha på tårtan???
    Jag har kollat på www.tartdecor.se/ och där hittat ett grodbrudpar, men dom är då bara 5 cm och de kanske blir för smått el?

/K

• Svar på tråden Brudpar på tårta???
  • Sydneybruden

Var restaurang (som ordnade tartan) hade ett sant sjalva, men annars kan jag tanka mig att konditorier saljer sant?

Forra aret var det nan som hade sana dar penn-troll istallet for brudpar pa tartan - kan ju vara en ide....

Jag hade tankt mig tva M&M-figurer men det blev for svart att organisera sa jag skippade den iden. Annars ar det ju ganska kul med nat personligt istallet for det 'gamla vanliga' paret.

• Johanna = en lat kock

några ideer:
    akademibokandeln (i nordstan gbg) har ett sött keramikbjörbrudpar ca 10cm höga

kolla leksaksaffärer...
    en kompis hade två plasthästar...
    nallar, barbie. andra dockor, djur av alla slag

• ulda

Vi gick till konditorn där vi beställde tårtan och de hade en massa olika brudpar att välja bland. Vi valde ett i vit choklad men så färgade de fracken brun eftersom tårtan också skulle vara vit. De var jättsöta men försvann tyvärr efter att tårtätningen var avslutad. Jag hade gärna ätit upp brudparet dagen efter...

• MissK

Där vi ska beställa tårtan är rätt nytt och inte så stort än, så att hon har inga brudpar och ställningen får hon låna via ett annat kondis som hon samarbetar med...

Jag har sett jätte söta Nallar, men som att Min Mamma var Nallesamlare så funkar inte de så bra... Visst de kan vara ett fint minne, men jag tänker mest på Pappa...

/K

• Maj-2004

Engelska Tårthuset på Alfhemsgatan har brudpar.

• fru törnrosa

Jag letar också efter ett tårtbrudpar.
    Vi vill ha ett enkelt, det ska vara mer ett kärlekspar än brudpar. (inga brudkläder alltså)
    Det får gärna vara vitt, lite siluettlikt,så att det är svårt att se om vi liknar det på riktigt.
    Jag vill ju spara mitt som minne och vill alltså inte att det ska vara choklad.

• ellli

bridesave.com har jag sett en massa "tårtbrudpar", kolla under "supplies" sedan "cake toppers" (under decorations) där finns en massa brudpar i olika stilar. Kanske lite långväga att beställa från USA men man kan i af hämta inspiration!

• fru törnrosa

Bridesave.com, var ju en jättebra inspirationssida!
    Man kanska skulle ha två duvor på tårtan i stället för ett brudpar?

• MissK

Dom var snygga, men synd att dom ska vara så dyra... Får se om man kan åka på jakt till veckan...

/K

• lg1

Hej Miss K!
    Jag vet ett jättte bra ställe där man kan köpa vilket brudpar man vill. Jag köpte ett där bruden släpar sin brudgum. Men affärn hade mycket mer att välja på. Där ska vi även beställa våran bröllopstårta, "skräddarsydd". Affären ligger i Vallentuna och det finns en hemsida också, www.cakedesign.se/
    Lycka till!lg1

Svar på tråden Brudpar på tårta???