• Äldre 15 Jul 20:32
    5204 visningar
    14 svar
    14
    5204

    Bröllop 2016

    ett tips - stirra er inte blinda på slutsumman. 

    Se vad ni kan få för pengarna, jämför priser, välj bort sånt ni inte behöver, se om ni kan deala med dom priser ni måste betala .   Köp saker ni behöver längs med vägen, sprid ut kostnaderna , passa på när det är extrapriser och rea och särskilda erbjudanden. 

    Så fundera på vad pengarna ska räcka till och se vad ni kan göra av det ni har helt enkelt.  

  • Äldre 16 Jul 20:26
    #3
    Student13 skrev 2014-07-16 17:49:44 följande:

    Okej, jo det är väl bäst att hålla utkik under tiden till bröllop. Har sett att man kan kolla på loppis med efter saker?


    absolut!  Jag hittade min brudklänning på loppis så det går utmärkt att fynda där beroende på vad man ska ha. 
  • Äldre 16 Jul 22:31
    #5
    Student13 skrev 2014-07-16 22:14:21 följande:

    Jag vet inte vad för klänning jag vill ha men tänkte dekorationer.


    ett bra tips om ni ska ha traditionella vita dukar och typ ljuslyktor eller liknande:

    Låna ihop vita lakan. Strukna eller manglade lakan är jättebra som duk och ni behöver inte tänka på att matcha bordsskarvar eller så. Lägg dom omlott och ni får precis så fint som ni tänkt er. Gammalt hederligt tips från resturangbranchen. 

    Har ni inte tillräckligt med vita lakan så köp billigt på IKEA eller fynda på loppis. 

    Ljuslyktor och ljusstakar kanske ni kan fråga runt bland släkt o vänner om det finns att låna.  Dekorationsstenar, enkla blomsterslingor, blockljus, värmeljus och ljuslyktor finns för 5-10 kr på IKEA eller som sagt, fynda på loppis. 

    så du behöver inte tänka på att köpa dyra dukar och dekorationer - det finns att få tag på billigare och lättare än du tänkt dig  
  • Äldre 16 Dec 18:05
    #8
    Student13 skrev 2014-12-14 19:33:37 följande:

    Sambon fått förlängt. Jag har gjort olika budget förslag. Min mamma kommer nog sy min klänning.


    toppen!  Har du fått ordning i planeringstankarna än? 
Svar på tråden Bröllop 2016