• Äldre 17 Jul 21:01
    10049 visningar
    20 svar
    20
    10049

    Vattenfast mascara - ge mig ditt bästa tips!

    Jag gillar Loréal million lashes, eller om det räcker med vattenresistent så kan jag tipsa om Too Faced Lash injection 2! Den är helt vattenfast upp till 39 grader varmt vatten och då "korvar" den liksom ihop sig som gummi... 
    Jag gillar det efter som jag vill kunna tvätta av det snabbt om kvällarna! Plus att formulan är super bra och blir inte klumpig!

  • Äldre 18 Jul 14:41
    #9
    Ping skrev 2014-07-18 06:59:52 följande:

    Tack för era tips! :) Vågar man lita på mascarorna man tvättar bort med vatten? Jag har haft kanebos variant för några år sen och kommer ihåg den speciella konsistensen, att den mer smular av än rinner av, men kommer tyvärr inte ihåg hur bra den höll under dagen.. Vi gifter oss nästa lördag och som väderleksrapporten ser ut nu kommer det att vara 29 grader och sol. Jag gråter verkligen för minsta grej, så jag räknar med en del tårar under dagen :)


    Clinique har en och den från Too faced jag skrev om fungerar båda galant!

    Jag har ögon som lätt tåras i kyla och blåst. Men vanlig mascara så är jag en panda på 10 min. Men dessa håller! Så länge man inte gråter och har 39 graders feber :P
  • Äldre 28 Jul 20:10
    #12
    Anniina skrev 2014-07-19 23:10:13 följande:

    Jag slänger mig in i diskussionen med en ny fråga på samma tema:

    Är det någon som vet en mascara som böjer fransarna?

    Mina fransar går rakt ner, så har jag bara mascara ser det ut som jag har en streckkod i varje öga. Har provat böjare, men jag måste stå en kvart på varje öga innan det blir bra. Det fungerar bra med elektrisk böjare, men någonstans känner jag att man inte kan ta massa el i anspråk för att böja sina fransar! Mitt miljösamvete säger definitivt stopp därTungan ute


    Har du provat att värma på fransböjaren med en hårblås innan?
    Hur böjer du? Jag brukar ta och böja längst in vid roten och sen böja hela böjaren in mot ögonhålan. Och inte pressa för hårt, då kan fransarna gå av.
    Sen böjer jag med tre lätta tryck på mitten och nästan ute vid tippen av fransarna också...
  • Äldre 6 Aug 12:40
    #14
    Blivande Brud 2014 skrev 2014-07-28 22:01:20 följande:
    ville bara säga TACK Vichy för tipset. jag testade och göra så som du sa och det funkade jätte bra!! speciellt det där med att böja ute vid tipparna... det blev liksom en jämnare böjning om ni kan förstå vad jag menarOskyldig
    Förstår precis.. Tyckte inte fransböjare gjorde någonting innan jag hittade det tipset... Flört
Svar på tråden Vattenfast mascara - ge mig ditt bästa tips!