• Äldre 7 Jul 18:29
    3960 visningar
    11 svar
    11
    3960

    Möhippa all over the place?

    Hej alla- Detta är mitt första inlägg efter att ha följt alla andras roliga, sorgsna och glada trådar..det är en månad kvar till mitt eget bröllop, och nu damp första "problemet" ned..

    Min äldsta bästa vän ska hålla i min möhippa. Hon har förstått exakt vad jag vill och inte vill ha. Och vilka jag önskar inte bli bortglömda. Glad i hågen ska hon skriva ett "event" på facebook..och då visar det sig redan finnas två andra grupper som planerar min möhippa!!!  :O

    Och detta är folk som INTE känner alla de jag vill ha med, HAR bjudit folk jag INTE vill ha med och som vill köra "kidnappning" och "pinsam på stan" -det jag totalvägrar.
    Jag har gjort ett litet citat som min gamla vän kan lägga upp på deras sida- samtidigt som jag bett henne att ta av deras ideér också- det kan ju vara nåt kul hon inte kommit på själv :) Men nu sitter jag här med lite magvärk..min vän har förstås ursäktat att jag fått veta, men jag är glad över att ha fått veta..

    Usch..hur ska detta sluta?  Hur gjorde ni?
    Mvh /C

  • Svar på tråden Möhippa all over the place?
  • Äldre 7 Jul 18:59
    #2
    Chicita skrev 2014-07-07 18:56:09 följande:

    Min bästa vän och självklara tärna körde det racet mot mig.
    Alltså "skämma ut och förnedra-hippa". eller tja det kom aldrig så långt att det blev av, men vi hann bli osams om det. 
    Och det slutade med att jag först tog bort henne som tärna, och sen skickade hon ett sms dagen innan bröllopet och sa att hon och hennes familj inte skulle komma.


    Jag tycker helt klart att din vän ska gå in och sätta ner foten och tacka så mycket å dina vägnar, för att dom har försökt gå ihop och göra något roligt för dig. Men att du inte kommer att uppskatta en förnedringshippa och att bra vänner bör veta det.


    Sen kan ni nog inte göra så mycket mer.
    Däremot. Om dom kommer och ska kidnappa dig så kan du faktiskt bara säga nej.
    Du måste inte ställa upp på alla saker dom hittar på, oavsett om dom blir sura eller inte ;) 


    Tack för att du svarar <3  Så fruktansvärt tråkigt det blev med den saken för sin del..jag beklagar oerhört..:(   angående min vän: Jag tror minsann att hon gjort detta nu, hon skrev citatet så att det lät som om det var klippt ur en gammal konversation ( vi talar god spionteknik här ;)   och några hade redan accepterat och tyckt det var bra hon sa till.. och jag TÄNKER inte vara med på dumheter..jag är ganska lugn och lite "pinsamskämmig" av mig, så jag skulle bara tycka sånt var jobbigt och förendrande...och inte på ett tokroligt utan gråtfärdigt sätt..
    /C
  • Äldre 22 Aug 18:00
    #6

    Jag håller helt med er..faktum är att min äldsta bästa vän OCH min (numera make) fick styra upp det lite- OCH DET BLEV HUR BRA SOM HELST!
    Så nu i efterhand kommer jag ALLTID råda folk att faktiskt ta lite ansvar och säga till- möhippan är inte till för dem som anordnar det- utan för bruden!! <3

  • Äldre 22 Aug 20:35
    #9

    Chicita- Tack <3

    Anettem- jag håller verkligen med..så hemskt att inte bli respekterad och tvingad till dumma saker..jag måste faktiskt få berätta EN sak som verkligen skett- Okej, min arbetskamrat , han har en väninna i ett par han umgås med som fick sin möhippa gjord i crazyzstuk. hon hade bla fått klä ut sig och partat runt, och de hamnade på "stora hotellet" här i stan, och skulle sälja kyssar. Möhippan var två veckor innan bröllopet.

    Hon sålde allt en del pussar. Några dagar innan bröllopet bröt hennes första herpesutbrott ut. Hon hade blivit smittad i pussandet...jag menar, Kan det BLI värre?! Stackars!

Svar på tråden Möhippa all over the place?