• Alylly­ra
    Äldre 27 Jun 15:45
    3723 visningar
    19 svar
    19
    3723

    Vanligaste färgen?

    Jag blev lite nyfiken på vilken som är den vanligaste färgen hos er som har valt att ha ett färgtema på ert bröllop.

    Välj den färg som är mest framträdande, eller som kan anses vara "huvudfärg". Skriv sen gärna i tråden vilka färger ni ska ha och vad du röstade på!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vanligaste färgen?
  • Alylly­ra
    Äldre 27 Jun 15:47
    #1

    Själva hade vi två sorters lila (mörk och ljus) samt koppar och vitt, så jag röstade på lila.

  • iso
    Äldre 27 Jun 15:53
    #2

    vi har inget färgtema, eller annat tema för den delen. varken jag eller mannen kände för att matcha något utan vi har valt det vi tycker är fint och hoppas att det blir bra. 

  • Äldre 27 Jun 15:58
    #3

    Jag valde orange även om vi går lite mot det mer aprikosa hållet. Aprikos, svagt orange, grönt, vitt, brunt har vi väl tänkt att jobba runt. 

  • Äldre 27 Jun 16:28
    #4

    Vi hade grönt

  • Äldre 27 Jun 16:44
    #5

    Vi hade egentligen inte färgtema. Men eftersom jag valde att ha grönt i brudklänningen så körde vi lite på gröna färger eller färger som komplementerade det gröna.


    Jag tror att det är vanligare att man har en kombination av färger än att man har bara en.
    Och kanske även att man väljer marint tema, skogstema osv och så kommer färgen automatiskt därifrån :) 

  • Äldre 27 Jun 16:46
    #6

    Vi har valt att ha mest vinrött, men det kommer också att bli detaljer i rosa, grönt, orange, beige och kanske gult, ju mer färg desto bättre tänker vi.

  • Äldre 27 Jun 16:54
    #7

    Vi hade lila och vitt. Mina turfärger :)

  • Äldre 27 Jun 17:08
    #8

    jag tog grönt.. vi har skogstema, så det kommer vara en hel del trä också. men ja tror nog kanske grönt framträder mest

  • iso
    Äldre 27 Jun 17:16
    #9

    är det bara vi som inte har något tema? trodde inte det var riktigt så ovanligt..

  • Äldre 27 Jun 17:21
    #10
    iso skrev 2014-06-27 17:16:04 följande:

    är det bara vi som inte har något tema? trodde inte det var riktigt så ovanligt..


    Det är 9 personer som har svarat på frågan.
    Och eftersom frågan är ställd på det här sättet så är det inte ens säkert att de som INTE har tema (oavsett om det är färg eller inte) går in och svarar ;) 

    Så jag tror inte att du behöver lägga så stort värde i den här undersökningen.
    Av alla tusentals brudpar som kommer att gifta sig i år så är det bara en handfull som är här på BT... och det är större chans att de som HAR tema av något slag är här - för det är ju mest frågor om sånt (kläder som ska passa in, dekorationer man kan komma på för ett visst tema osv). 


    Så NEJ


    Med största sannolikhet så är det inte "bara ni" som är utan tema ;) 

  • iso
    Äldre 27 Jun 17:42
    #11
    Chicita skrev 2014-06-27 17:21:50 följande:

    Det är 9 personer som har svarat på frågan.
    Och eftersom frågan är ställd på det här sättet så är det inte ens säkert att de som INTE har tema (oavsett om det är färg eller inte) går in och svarar ;) 

    Så jag tror inte att du behöver lägga så stort värde i den här undersökningen.
    Av alla tusentals brudpar som kommer att gifta sig i år så är det bara en handfull som är här på BT... och det är större chans att de som HAR tema av något slag är här - för det är ju mest frågor om sånt (kläder som ska passa in, dekorationer man kan komma på för ett visst tema osv). 


    Så NEJ


    Med största sannolikhet så är det inte "bara ni" som är utan tema ;) 


    helt sant :)

    och för oss blir "vårt sätt" bäst oavsett. :)
  • Äldre 27 Jun 19:09
    #12
    iso skrev 2014-06-27 17:42:35 följande:
    helt sant :)

    och för oss blir "vårt sätt" bäst oavsett. :)
    Jepp... Alla bör göra på SITT sätt. 
    Min tanke om det perfekta bröllopet är inte samma som ditt, och ditt är inte samma som din kompis, och din kompis idé är inte samma som... You get my point ;) 
  • Äldre 27 Jun 20:52
    #13

    Först ville jag ha pastell med mest ljusrosa, men plötsligt ändrade jag mig och det blev enbart vitt, förutom tärnans klänning som blev ljusrosa. Det blev en blandning av vanilj- och kritvitt. :)


    7 juni 2014
  • Äldre 27 Jun 22:35
    #14

    gift två gånger och ingen av gångerna hade vi något färgtema. 

    något som kändes fullständigt oviktigt för oss .

  • Äldre 27 Jun 22:49
    #15

    Blå. Marin/mörkblå :) och rosa blommor. Kommer bli mycket mörkblå/vit-randigt :)

  • Äldre 27 Jun 23:44
    #16

    Vi hade rosa, svart och vitt. Rosa var en enkel färg som vår 4-årig dotter var med och valde. Blev superbra.

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Jun 11:13
    #17

    Kul att så många har svarat!

    Frågan var som sagt mest ställd till de som faktiskt har/hade färgtema, men jag tog med ett alternativ för de som inte har nått särskilt också. Jag skrev i en annan tråd att jag inte trodde att rosa var den vanligaste bröllopsfärgen, så jag ville se om det påståendet stämde (hittills verkar det inte göra det... :) )

    För oss var det en poäng i att ha ett färgtema eftersom det begränsade valen från "oändligheten" till bara "väldigt många" när det gällde tex trycksaker och dekorationer. Min man har lite svårt att fatta beslut om han inte har tydliga premiser/gränser, så utan nån typ av tema hade jag nog slitit allt mitt hår för att få honom att ta ett beslut. 

  • Äldre 30 Jun 12:36
    #18

    Vi gifter oss på hösten så höstfärger kändes givet. Det kommer bli mycket orange, så jag röstade på det, men lite gult och rött kommer det bli för att variera lite :) 

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 30 Jun 12:47
    #19

    Vi har lila och ivory som färgtema :) Jag trodde inte att lila var så populärt :P Vi ska ha ljuslila (lavendel/syrén färg)

Svar på tråden Vanligaste färgen?