• Äldre 25 Jun 20:19
    2845 visningar
    11 svar
    11
    2845

    Alkoholfritt till bröllopsmiddag

    Vad har ni för alkoholfria drycker till bröllopsmiddagen (sittande 3-rätters)

    Jag tänker mig ett alkoholfritt vin som passar maten men sen finns det ju folk som inte dricker vin för smakens skull och då vill man ju kunna erbjuda något trevligt alternativ.

  • Svar på tråden Alkoholfritt till bröllopsmiddag
  • Äldre 25 Jun 20:24
    #1

    Jag kom på 3 alternativ som inte blir för barnsliga.
    1. Alkohoolfritt cider
    2. Fruktsoda/sockerdrica
    3. Vatten med citron, gurka, eller melon.

  • Äldre 25 Jun 20:26
    #2

    Äpplemust är alltid gott och så finns det trevlig torr cider man kan köpa.

  • Äldre 25 Jun 20:28
    #3

    Vi brukar dricka ett trevligt alkoholfritt vitt som heter Carl Jung, bör finnas på stora matbutiker :)

  • Äldre 25 Jun 20:32
    #4

    Finns jättegoda alkoholfria och torra äppelcider/must på systemet. De är inte så där sötsliskiga så att de blir "läsk", utan väldigt bra.
    Vinns även en dryck som heter BEO, ibland på systemet och ibland även i andra mer välsorterade matvarubutiker (typ citygross). Jag brukar dricka smaken med grönt te/äpple, den är jättegod. Samma med den, uppfriskande men inte alls sötsliskig eller barnslig. Flaskorna ser snygga ut också.

  • Äldre 25 Jun 20:33
    #5

    Här fanns den (och massa andra tips):
    www.vuxendricka.se/dryck/beo-apple-green-tea/

  • Äldre 25 Jun 21:34
    #6

    Kiviks musteri har en god måltidsdryck som heter Davinci, men som innehåller lite vin, så den är inte helt alkoholfri, 2,2 %.
    Annars är ju äppelmust jättegott.
    Vi tänker testa Roomi, must på svart vinbär och aronia, jag tyckte det låter spännande, finns på systemet.
    Fruktsoda tycker jag är alldeles för sött som måltidsdryck, men smaken är ju olika.

  • Äldre 26 Jun 06:44
    #7

    Vi ska ha kiwiks fläderbubbel som finns på systembolaget, och en ekologisk äppeljuice som är riktigt god! :) utöver det mineralvatten, och läsk till barnen.

  • Äldre 26 Jun 09:25
    #8

    Jag var på ett alkoholfritt bröllop för några veckor sedan som serverade supergoda viner och en must från systembolaget.

    Must:
    Jus de Pommes Artisanal Pétillant 750ml för 39kr. Såså gott!

    Vita viner:
    Natureo (Free Muscat) 750ml för 49kr.
    Loxton (Semillon Chardonnay) 750ml för 48kr.

    Heta tips som även vi funderar på att få in i bröllopet.

  • Äldre 26 Jun 09:26
    #9

    Kan tillägga att de till viss del smakade vin, men överlag så inte. Min fästman som inte gillar vin tackade hjärtliga ja till påfyllning av alla ovan.

  • Äldre 26 Jun 09:43
    #10

    Tack för alla tips. Ska sätta mig och gå igenom dem ikväll.

  • Äldre 26 Jun 16:14
    #11

    Här är mina favoriter:

    Blåbär 100%
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=50&page=3&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&groupfiltersheader=Default&artikelId=518232&varuNr=1964&filters=varugrupp%2c

    Periquita Rosé
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=50&page=3&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&groupfiltersheader=Default&artikelId=744505&varuNr=1931&filters=varugrupp%2c

    Strowford Press
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=75&page=4&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&groupfiltersheader=Default&artikelId=316692&varuNr=1989&filters=varugrupp%2c

    Brisk
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&groupfiltersheader=Default&artikelId=629050&varuNr=1962&filters=varugrupp%2c

    Peach Pearl
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=50&page=3&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&groupfiltersheader=Default&artikelId=34940&varuNr=1949&filters=varugrupp%2c

Svar på tråden Alkoholfritt till bröllopsmiddag