• creadiem

    Köpes: Rosa, lång näbbklänning cl 134-140 köpes AKUT

    Elva dagar kvar till bröllopet - och min 7-åring saknar näbbklänning! Brudens önskemål: HELLÅNG och LJUSROSA. 134-140 cl. 

    "Alla" nätbutiker verkar ju kräva minst tre veckors framförhållning. Eller vet någon vart jag ska vända mig? 

  • Svar på tråden Rosa, lång näbbklänning cl 134-140 köpes AKUT
  • daniiel

    Jag, som letat en golvlång klänning till min dotter (samma storlek) som en galning senaste månad kan säga att du ska ha tur om du lyckas hitta någon! 

    Om bruden har så pass specifika önskemål på klänning, så kanske hon också skulle kunna hjälpa till att hitta det hon vill ha? 

    Annars kanske det är dags att prata med bruden och säga att det blir svårt att hitta och höra om hon kan tänka sig en kortare rosa klänning.

  • creadiem

    Tack för svar! Tänker nu på vinst och förlust köpa en billig klänning (under 500 SEK) via en utländsk nätbutik. Kommer den för sent så är det inte en så stor ekonomisk förlust. Får under tiden försöka "snickra ihop" något rosa set med lång kjol och top. Gud, så trist att jag inte såg förrän nu att leveranstiden är så lång...

  • creadiem
    Solskenstid, 

    TACK för din omtanke! Själv bor jag i Gbg-området. Jag tänker mig en enkel (klockad) armlös klänning i pärlrosa satin/organza. Hur fortsätter vi diskussionen? Via mejl? Har flickans mått till hands. 
  • solskenstid

    Hej  igen!

    Jag hjälper dig gärna! Brukar sy nu och då till dem som vill ha hjälp men mest till mina egna behov.
    Tänker mig åka in till stan och se vilka tyger som finns till bäst pris och utseende ,nu på förmiddagen.Vad får det kosta? Vilken storlek ska jag gå efter?
    Det skulle kanske vara bäst att pratas vid men vill ogärna lägga ut tel. nr till alla.Maila  så länge.
    MVH /Helen.

Svar på tråden Rosa, lång näbbklänning cl 134-140 köpes AKUT