• jasminelarson

Bröllop i partytält vid vattnet

Hej!

Jag är intresserad utav att ha bröllopet i ett partytält. Men kravet för det är helst att hitta en plats som ligger på en gräsplätt vid vattnet. Har ni några tips och ideer? Det är inte något som direkt går att söka fram på google.. Vore jätte tacksam för alla svar!!

Bröllop
  • Svar på tråden Bröllop i partytält vid vattnet
  • Nyfiken gul , nu fru

vilken stad gäller det? 

generellt så tipsar jag om att ni måste se till att det finns möjlighet till toaletter på den plats ni väljer och att all mat ni har tänkt använda er av har möjlighet till kylning och värmning samt att det finns rinnande vatten.  Det finns regler för hur hantering av mat ska vara. 

• Alyllyra

Jag tycker att det låter supermysigt!
    Men, som sagt - vilken stad gäller det?

Ni kan ju hyra tex en kollogård eller hembygdsgård och ha tältet i närheten. Då finns tillgång till kök och toaletter och festen kan fortfarande vara ute. Alternativt ett litet café kanske? Eller i närheten av ett friluftsområde där det finns allmäna toaletter?

De flesta cateringfirmor har lösningar för värmning/kylning av mat, men det kan vara bra att ha tillgång till el. Under studietiden serverade vi trerätters till 200 sittande i ett tält ute på en udde och det gick hur bra som helst. Men tillgång till el och toaletter var ett måste, annars hade det blivit jobbigt :)

Svar på tråden Bröllop i partytält vid vattnet