• daniiel

    I desperat behov av hjälp, klänning till barn?!

    Jag letar, letar och letar en klänning till min äldsta dotter som är 8år. Klänningen ska vara till ett dop, hennes och hennes lillasysters dop. Jag vill att den ska vara ljus, men inte kritvit, tex ivory, creme eller helst ljus champagne (eller liknande). Den ska också vara golvlång med en kjol helst i spets, organza eller chiffong. Inte helt i satin.

    Jag kan inte lägga in bilder via mobilen, men i länken nedan finns en klänning som stilmässigt är drömklänningen. Den är dock tyvärr inte tillräckligt lång.
    www.etsy.com/se-en/listing/188751919/ivory-flower-girl-dress-lace-flower-girl&ga_section_id=10722626&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

    Har du något tips, så tas det tacksamt emot!

  • Svar på tråden I desperat behov av hjälp, klänning till barn?!
  • Marione

    Oj, vad svårt.

    Har du frågat säljaren på etsy om de kan göra en längre klänning. Brukar alltid gå att få ändringar på kläder där. Iallafall när jag har frågat. Att hitta golvlånga klänningar i den åldern är ofta väldigt svårt tyvärr.

    La redoute har en del fina klänningar just nu, men inga som är just långa.

  • swdnchick

    Oj Daniiel, om inte du kan hitta klänningen som du vill ha då blir det ju svårt. Det är ju dig som alla här frågar om hjälp!! Lycka till!!

  • daniiel

    Jepp, frågade säljaren, men det gick inte tyvärr.

    Haha ja, kan inte jag hitta, vem kan då? ;)

    Jag lyckades hitta en kompromiss, en klänning som både jag och dottern kunde tänka oss, trots att den inte är golvlång. I bra prisklass. Dessutom fanns den så att lillasyster kan få en likadan klänning :) Hoppas bilden kommer med nu.



    Så nu återstår bara hur jag och maken ska klä oss på dopet... puuh...

  • Chicita

    Snygga klänningar :) 


    För er så skulle jag nog helt enkelt tänkt "sommarfint och bekvämt".
    Ni behöver inte alls lägga massvis med pengar på kläder åt er, det är ju barnen som är i fokus :) 
    Men det är väl alltid roligt med en ny skjorta till "standardkostymen" eller kanske en fin spetsbolero till någon gammal finklänning så att man liksom piffar till sig lite och känner sig lite "ny" i alla fall :) 

  • daniiel

    Haha ja, kruxet är ju att vi inte har just några finkläder. Alls. Alltså som är finare än jeans och t-shirt. Jag har två helsvarta klänningar som jag kan ha just nu, men det känns lite väl tråkigt till dop. Och maken har bara sin svarta kostym som han hade på bröllopet. Därför tänkte vi att vi skulle passa på att köpa oss något.

    Vi ska på bröllop i slutet av juli, så tänkte köpa något som vi kanske kan använda vid båda tillfällena. Ja, och sedan vid fler tillfällen efteråt.

    Svårt att hitta något fint dock tycker jag.

  • Chicita

    Linnebyxor, skjorta och väst till maken tycker jag skulle passa in till klänningarna där i så fall :) 


    Till dig finns ju många fina lite mer "romantiska" klänningar nu i samma stuk, så det borde inte vara så svårt att hitta något. Speciellt inte nu när studenten är över och mycket reas ut ;) 

  • daniiel

    Haha blev en sista minuten ändring av klänning... Blir visst denna istället.



    Maken vill gärna ha sin kostym, så han får det :) Jag vill dock hitta någon ny, snygg fluga till honom :)

    Jag har kikat runt på klänningar till mig, men jag tycker inte att det finns just något alls. Jag vill ju inte ha en maxiklänning, inte en väldigt kort och inte en vit :P

  • CJ5

    Den första du länkade till har jag köpt som näbbklänningar. Väldigt gul. Inte alls Ivory som jag beställde. Men det får funka ändå.

  • daniiel

    Ahaa okej, för min del hade inte det gjort något, då minsta dottern ska ha en dopklänning som är ganska gul i färgen. Ljus champagne typ. Vill helst ha en klänning i liknande färg till äldre dottern :)

  • Emgu82

    Åh vilka fina klänningar, var finns de att få tag på?? Syftar ffa. På den med 2 flickor på!!

Svar på tråden I desperat behov av hjälp, klänning till barn?!