VARNING!! För storadagen.se
Varning varning varning!!! Beblanda er inte med "verksamheten" Storadagen (storadagen.se),det kommer bli er värsta dag vad gäller brudklänning.
Det hela börjar med att jag att jag i januari beställer en brudklänning via storadagen.se och får besked om att klänningen är klar i slutet av februari. Jag betalar då in halva avgiften och efterfrågar en bekräftelse så att jag vet att pengarna har kommit fram som de ska. Till en början är Ewa på Stordagen väldigt tillmötesgående och svarar på mejl väldigt snabbt men när väl pengarna hade kommit dem tillhanda så fick jag skicka flera mejl för att få information om att betalningen inkommit. Sedan går hela januari och februari. Jag efterfrågar ca en vecka in i mars hur det går med klänningen eftersom den skulle komma i slutet av februari. Jag får då till en början inte heller ngt svar. Sedan informerar Ewa om att klänningen kommer i slutet av mars istället. Hela mars passerar och i mitten av april kräver jag att få ett besked om vart klänningen håller hus. Får efter tre,fyra ytterligare mejl från mig besked om att klänningen ska vara på svenska mark men fastnat i tullen. Den 24/4 får jag äntligen ett sms om att ett paket från Storadagen anlänt till mitt postombud.
Jag åker spänd av förväntan upp för att hämta upp paketet och tar då för Varning varning varning!!! Beblanda er inte med "verksamheten" Storadagen (storadagen.se),det kommer bli er värsta mardröm vad gäller brudklänning. Jag har själv precis blivit utsatt för ett så fruktansvärt dåligt bemötande att jag inte ens önskar min värsta fiende att råka ut för denna urusla verksamhet.
Det hela börjar med att jag att jag i januari beställer en brudklänning via storadagen.se och får besked om att klänningen är klar i slutet av februari. Jag betalar då in halva avgiften och efterfrågar en bekräftelse om att pengarna kommit fram som de ska. Till en början är Ewa på Stordagen väldigt tillmötesgående och svarar på mejl väldigt snabbt men när väl pengarna hade kommit dem tillhanda fick jag skicka flera mejl för att få information om att betalningen inkommit. Sedan går hela januari och februari. Jag efterfrågar ca en vecka in i mars hur det går med klänningen eftersom den skulle komma i slutet av februari. Jag får då till en början inte heller ngt svar. Sedan informerar Ewa att klänningen kommer i slutet av mars istället. Hela mars passerar och i mitten av april kräver jag att få ett besked om vart klänningen håller hus. Får efter tre,fyra ytterligare mejl från mig besked om att klänningen ska vara på svenska mark men fastnat i tullen. Den 24/4 får jag äntligen besked om att ett paket från Den Storadagen anlänt till mitt postombud.
Jag åker spänd av förväntan upp för att hämta upp paketet och tar då för givet att jag ska göra den slutliga överföringen (alltså resterande belopp för klänningen) när jag väl fått se klänningen. Men acknej,kassörskan i postombudet meddelar att "företaget" använt sig av postförskott,så jag får glatt betala hela beloppet för klänningen + fraktkostnad utan att ens fått möjlighet att kontrollera varan. När jag väl kommer hem och öppnar paketet ser jag till min stora fasa och besvikelse att de skickat FEL klänning,som dessutom är tre strl för stor. Jag kan inget annat göra än gråta,men vad hjälper det? Så mycket tjat man har får lägga ner för att ens få klänningen och när den väl kommer så är det helt galet fel!! Ska man skratta eller gråta? Jag levde dock en kort stund på hoppet om att de säkert råkat skicka någon annans klänning till mig och att ngn annan då råkat få min. När jag meddelar storadagen att jag fått fel klänning får jag bara till svar att det visst blivit något missförstånd eftersom de nyligen uppdaterat sin hemsida och att beställningsnr har justerats. Jag får ta mig fasen inte ens en ursäkt eller information om hur jag kommer att kompenseras för detta. Riktigt uselt. Ewa från storadagen säger att jag kan skicka tillbaka klänningen men att jag först får mina pengar tillbaka när de fått klänningen. Då meddelar jag att även jag i så fall kommer nyttja postförskott för att försäkra mig om att jag får tillbaka mina pengar. Men detta går inte Ewa med på och säger att de inte hämtar ut några paket som skickas med postförskott. Det kändes ju sådär. Men jag hade ju inte mycket till val utan jag skickar tillbaka klänningen efter några dagar. Av någon konstig anledning blir det lite strul på posten och paketet anländer till Tyresö senare än beräknat. Ewa har då mage att mejla att eftersom de inte fått tillbaka klänningen inom rätt tid så var returrätten förbrukad!?! Det hade hon minsann ork att informera om så fort hon fick tillfälle. Som tur var hade jag sparat kollinr för paketet och kunde på så vi styrka att paketet skickats inom rätt tid. Då bord den där Ewa tyst igen. Tiden har sedan gått och jag fick först tillbaka mina pengar idag!! Ewa informerade i ett senare mejl att hon som säljare faktiskt har 30 dagar på sig att betsla tillbaka för en felaktig vara. Och riktigt för att jävlas och verkligen göra själ för sin usla service så drog hon ut på det in i det sista,utnyttjade alltså alla 30 dagar innan hon betalade tillbaka klänningen. Så förbaskat uselt att jag inte finner några ord. Måtte senna skrivelse möjligen hindra någon eller några från att beställa från denna sida.