• iso

    Trött på allt bråk

    Anonym (Trött) skrev 2014-06-12 10:41:28 följande:

    Det som skulle bli den bästa dagen i livet känns mer och mer ganska tråkig. Jag och sambon knopade ihop en gästlista till bröllopet visst det hamna 2-3 par på listan jag hade klarat mig utan. Vi har vart väldigt noga att påpeka att det är barnfritt. Våra egna barn närvarar till tårtan innan dom åker med barnvakt. Nu har min pappas kvinna helt plötsligt tackat nej iom att hon inte får ta med sin dotter jag har träffat ca 10 ggr på lika många år. Min syster har tackat nej iom att min mamma inte är bjuden. Min mamma vill inte ha med mig och min familj att göra men ändå suras det om att dom inte är bjudna och hon står å beklagar sig till gemensamma bekanta. Min sambos syster har nyss träffat en kille.... Vi tycker inte om hnm spec inte jag, men han har systern bjudit in.. Jag känner att det inte är roligt nå mer. Sura miner bland mina vänner för att den å den bjudit in sig... Har ett par som helt sonika bjudit in sig själv och en som plötsligt meddelade att dom hade +1

    Kanske är jag gnällig å överreagerar men jag är bara så trött att vi inte ska få välja själva. Färgtemat är fel, gästlistan är fel, barnfritt är fel.. Maten är fel och inköpslistan på spriten är fel...
    Känns som om jag kan strunta i allt å gå till stadshuset själv ist med bara den tilltänkta tärnan/bestman


    Det skulle inte gå att ha en fest där ni bara bjuder vännerna då? Eller att ni delar upp det så att bröllopet är vid ett tillfälle med familjen, och sen en bröllopsfest med vännerna? det löser i och för sig inte +1 problematiken men där måste man nog bara säga ifrån helt enkelt. Väldigt dålig stil i vart fall och tråkigt när man vill bjuda till bröllop för att fira något särskilt.
Svar på tråden Trött på allt bråk