• Anonym (Ånger­sam)
    Äldre 11 Jun 19:08
    2612 visningar
    1 svar
    1
    2612

    Ångrar mitt val av tärnor.

    Hej.
    Jag har ett litet dilemma. Jag har frågat tre av mina äldsta vänner om de vill vara mina tärnor när jag gifter mig. En av dem som brudtärna.

    Problemet är att ingen av dem är min bästa vän, har ingen sådan, och även om någon av dem skulle vara det så är inte jag deras bästa vän. Så som min sambo har det med hans killkompis, de är varandras bästa vänner. Anledningen till att jag ångrar mig är för att jag försöker få tag i min brudtärna (vi ska inte gifta oss fören nästa år så det är ingen planering eller så) utan vill bara umgås med henne. Men får aldrig något svar. Vi ses väldigt sällan. Hon jobbar och jag är mammaledig men fem minuter någon gång ibland för att bara säga hem är ju inte så svårt att få ihop..

    Och som sagt var, jag har frågat dem men jag börjar ångra mig, rejält. Får/kan man byta? Och om jag ska göra det så ska jag såklart säga först vad jag tycker och känner och inte bara skicka ett sms att "sorry, jag har valt en annan.. "

    Känns som att det nästan är bättre att inte ha någon alls i såfall.. 

    Och jag vill bara ha seriösa svar, tack. 

  • Svar på tråden Ångrar mitt val av tärnor.
  • Äldre 11 Jun 19:51
    #1

    Jag bytte ut en av mina. Så ja jag vet att det kan behövas göras ibland.

    Jag skulle börja med att bjuda in till ett litet "inför bröllopet-snack" och peka ut att det här mötet måste bli av, så när passar det henne (alltså ta ett med varje tjej).
    Om dom inte kan och bara skjuter på det så har du en bra grund att fråga "är du säker på att du vill vara min tärna? Jag har lite tankar, funderingar och önskemål att gå igenom med dig nu så vi är på samma bana, men om du inte vill ta dig tid för det..."


    Om dom fortfarande inte är sugna på att träffas så är det inga större problem att säga "eftersom du inte kan ta dig tid med mig ens 5 min för att vi ska kunna komma överens om vad som ingår i dina uppgifter så tror jag att du bara ska komma som vanlig gäst istället. Om du ångrar dig längre fram så hör av dig så kan vi prata om saken då"


    Och om dom går med på ett möte så ta med ett "kontrakt" där ni specificerar vem som betalar vad, hur mycket dom ska göra, vad du förväntar dig för engagemang osv...
    För om dom inte följer "kontraktet" så är det ju enkelt att ge dom foten längre fram också :)

Svar på tråden Ångrar mitt val av tärnor.