• Äldre 8 Jun 15:16
    3795 visningar
    4 svar
    4
    3795

    Hur har ni gått in i kyrkan?

    Vi vill undvika att "intåget" i kyrkan känns som ett luciatåg och skulle önska att vårt bröllopsfölje samt prästen redan står framme vid altaret när vi går in i kyrkan. 

    Någon som har gjort på samma sätt? 

  • Svar på tråden Hur har ni gått in i kyrkan?
  • Äldre 20 Oct 16:17
    #1

    Vi funderar på att gör så nästa sommar, så du får gärna berätta hur det blev för er sen om ni gifter er tidigare än så, eller redan har hinnit göra det :)

  • Äldre 20 Oct 16:45
    #2

    Hej, 
    Vi gjorde precis som ni säger, gick in i två omgångar. 
    Alla väntade tillsammans i "kapprummet" medans klockorna ringde sedan gick vårt brudfölje samt präst in (till trumpets voluntary) och sen stängde vaktmästaren dörren bakom följet så stod vi kvar ensamma. Vi såg till att inte någon såg oss inifrån
    När följet kommit fram byttes march till mendelssohn och då öppnades dörrarna för oss och vi gick in tillsammans. 

    Minuten som vi stod själva i "kapprummet" var helt underbar, det var bara vi två kvar och vi han säga lite fina ord till varandra och pussas en sista gång som ogifta. väldigt speciellt att bara vara vi där och veta att alla andra väntade på oss. Blir nästan tårögd nu bara jag tänker på det... 

    Kan absolut rekommendera detta sätt som du nog förstår

  • Äldre 21 Oct 12:41
    #3

    Vi gifte oss utomhus, men vid ett "altare" eller vad man ska säga. Ett bord helt enkelt Vigselförrättaren och brudgummen och hans bestman stod där framme och väntade. Jag och min tärna gick fram tillsammans. Det blev jättebra. Vi velade tills sista sekunden hur vi skulle göra, men bestämde så här. Varken jag eller maken ville egentligen att jag skulle bli "överlämnad", men det här sättet kändes bra. Tärnan gav inte bort mig, utan vi gick fram tillsammans, hon tog i hand med bestman och brudgummen och satte sig.

  • Äldre 4 Nov 11:16
    #4

    Vi körde också 2 omgångar, mindre stelt då jag var asnervös Tungan ute haha då ska vi inte snacka om mannen min!!

Svar på tråden Hur har ni gått in i kyrkan?