• Äldre 2 Jun 20:36
    1820 visningar
    3 svar
    3
    1820

    SERVERINGSPERS

    var hittar jag hjälp till lokalen med att hålla koll på disk och servera oss med hjälp av värdparet som håller koll på dom.

    ska jag fixa ungdomar eller vänner och vad är rimligt att betala dom då??

    HJÄLP!!


    Planerar mitt underbara bröllop i 2015 MAJ
  • Svar på tråden SERVERINGSPERS
  • Alylly­ra
    Äldre 3 Jun 10:43
    #1

    Fråga runt lite i bekantskapskretsen.
    Några vänner till oss ska ha folk från en studentförening. Mina föräldrar fick hjälp av min mammas arbetskamrater. Det är bara att höra sig för. Hotell och resturanglinjen på gymnasiet har ofta ungdomar som både är vana och kan tänka sig att tjäna en extra slant.

    Vad ni ska betala dem kan ju bara ni bestämma utifrån er budget. Det beror ju på hur mycket jobb de ska göra och hur länge de ska vara där och så...

  • Äldre 3 Jun 12:02
    #2

    Tänk på att ju mer oerfaren personal ni har - destå fler behöver ni ha som jobbar.


    Nu vet jag inte hur många ni är och om det är sittande middag eller buffé och sånt spelar ju också in.


    Men det är rätt bra att räkna med att ha 1 person (minst) som bara står och diskar, fyller på fat och sånt och om det är oerfaren personal så bör man räkna med ca 8-10 personer per servitris - erfaren kan man räkna 10-14 personer...

  • Äldre 3 Jun 13:51
    #3

    Vi kommer att ha vänner till våra döttrar som hjälper till. De har sagt att de mer än gärna ställer upp och vi kommer betala dem 300 kronor, även om de sagt att de inte vill ha något alls.
    Hur mycket folk som behövs handlar ju också om hur lokalen är utrustad, om ni måste använda samma porslin två gånger osv. 
    Vi har bestämt att ha drickan upphälld i karaffer på borden, så det slipper tjejerna fundera på. De kommer göra små rundor för att kolla så ingen karaff är tom. 

Svar på tråden SERVERINGSPERS