• Äldre 1 Jun 10:23
    4010 visningar
    8 svar
    8
    4010

    Vad serverar man för mat på ett bröllop år 2014? Vad är vanligast?

    ja jag tänkte se vad som egentligen är mest vanligt att servera på ett bröllop år 2014

    jag vet att det finns mängder med olika varianter och mycket har jag inte tagit med men jag har försökt ta med det som verkar vara populärast när man surfar runt bland menyförslag

    har jag inte alls tagit med saker som verkar uppenbara får ni gärna skriva i tråden vad det är jag missat.

    och det spelar ingen roll om ni valt catering, gör maten själva, äter på resturang eller tar närmaste korvmoj - det handlar om maten i sig.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad serverar man för mat på ett bröllop år 2014? Vad är vanligast?
  • Äldre 1 Jun 15:42
    #1

    Det lutar åt kyckling för oss.

  • Äldre 1 Jun 17:43
    #2

    Visserligen är jag gift men även om jag skulle gifta mig detta år eller om 5 år så blir det Mederhavsbuffé, för det var vi jättenöjda med.

  • ESW
    Äldre 1 Jun 17:53
    #3

    Rökt röding till förrätt och pocherad torskrygg till huvudrätt.

  • Äldre 1 Jun 18:10
    #4

    Här blir det grekisk buffé

  • Äldre 1 Jun 20:38
    #5

    Vegansk buffe! Kallt och varmt blandat. Vi kommer köpa en "basbuffé" för 100 kronor per person (från en vegorestuarang i stan) och komplettera med saker vi lagat själva (nässelpesto, pajer mm) samt färdigprodukter (tzayspett mm)

  • AkJ
    Äldre 24 Jun 20:41
    #6

    Vi kommer vara i Stockholm eftersom det blir för krångligt fög gästerna att ta sig dit vi vill i Norrland, men vi serverar en middag med vibbar av höst och Norrland. Så kantareller, Västerbottensost, älg, ostar och tårta blir vår melodi. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • iso
    Äldre 24 Jun 21:24
    #7

    vi ska ha snittar först (kalixlöjrom med creme fraiche, rödlak, gräslok och citronzest och ankleverterrine på rågbröd med rödlöksmarmelad).

    sen blir det förrätt (cevhiche på hälleflundra med avokadopuré, limemarinerad gurka och koriander) 

    och huvudrätt (lammrostbiff med sommarprimörer och salsa verde)

    tårta med jordgubbar, grädde och vit choklad

    jag blir typ hungrig bara jag tänker på det. och på lördag smäller det!

  • Äldre 25 Jun 20:41
    #8

    Vi gifter oss iofs 2015, men vi kommer ha buffé.
    Såhär står det på hemsidan:


    Bröllopsbuffé

    En bröllopsfest är en av livets höjdpunkter. Det gäller att planera så att kostnaderna blir rimliga utan att innehåll och upplevelse äventyras. Joj Catering har tagit fasta på detta då det gäller själva festmåltiden. Inte sällan vill brudpar ha en ?Tre-rätters? middag. Den kräver serveringspersonal med åtföljande kostnader. Som alternativ föreslår vi en bröllopsbuffé som dukas upp som en ?tre-rätters?. 

    Förrätt enligt Tapas-modell 
    Färsk sparris med parmesan & olivolja
    Rödbetor med västerbottencrème
    Serranoskinka
    Hembakat bröd
    Tapenade

    Huvudrätt

    Handskalade räkor med lime & citron
    Kalvytterfilé med vitlök & örter
    Dillbakad lax
    Färskpotatissallad
    Bulgursallad
    Tomat- & löksallad
    Tzatziki

    Dessert

    3 sorters ost efter brudparets önskemål
    Hemgjord Marmelad & Kex

Svar på tråden Vad serverar man för mat på ett bröllop år 2014? Vad är vanligast?