Inlägg från: SarahGustav |Visa alla inlägg
  • SarahGustav

    Frisören inför bröllopsdagen!

    Hej!

    Jag har bara en liten fråga, min frisör ringde mig igår och ville boka tid för konsultation gällande min uppsättning och sminkning inför den stora dagen :)
    Det jag reagerade på var att att det är 2 blivande brudar till som ska vara där och göra sig i ordning samtidigt som jag.

    Jag hade fått för mig att man brukar vara själv i salongen den dagen man gifter sig, just för att det är en speciell dag :)

    Är det någon som vet hur det brukar vara? :)

  • Svar på tråden Frisören inför bröllopsdagen!
  • SarahGustav
    Rin skrev 2014-05-26 19:11:58 följande:

    Det här kanske låter lite taskigt men... Ja, det är en väldigt speciell dag, för DIG (er). Men för frisören är det en helt vanligt arbetsdag.
    Jag gissar att det inte är en och samma frisör som ta hand om er alla tre? Skulle du vara beredd att betala tredubbelt pris för att få vara ensam i salongen? För det är ju just det du skulle behöva göra för att ersätta dem för förlorad inkomst ifall de ska reservera hela salongen för dig.


    Äsch inte så taskigt :)
    Det är mer att vi kommer betala 5000 kr för ja typ 3-4 timmar, så tycker egentligen inte det är så konstigt att få va själv hos frisören på morgonen.
    Undrade lite också för att jag sett på några andra frisörer att dom skriver på hemsidan att man är själv i salongen, men det är väl olika frisörer kanske :)
  • SarahGustav
    Jenny skrev 2014-05-26 20:49:35 följande:

    Hej..
    Där jag ska fixa frisyren så har de ett sepatat rum där man får vara för att kunna göra sig i ordning o byta om och så om man vill..tycker jag är ganska skönt. //Jenny


    Ja det lät ju hur skönt som helst! :)

Svar på tråden Frisören inför bröllopsdagen!