Inlägg från: Anonym (Är det bara vi som har så?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är det bara vi som har så?)

    Problem med barnpassning under bröllopsfesten

    Allt var klart, vi visste vem som skulle ta våra barn under vår stora dag.


    Nu är jag inte lika säker längre. Min mamma tänkte ta dem, men hon vill inte åka hem tidigare nu för att lägga våra barn. Hon sa att hennes enda dotter gifter sig och då ska hon missa större delen av festen.. 


    Så klart blir jag jätte besviken och otroligt ledsen, hon menar på att jag kan väll be någon annan. 


    Nu är det så att vi har haft barnpassning 2ggr under dessa fyra år som vi varit föräldrar och då är det inte mina svärföräldrar eller mina föräldrar som ställt upp.


    Ibland får jag höra att jag inte "släpper mina barn" eller "litar på att någon annan kan sköta dem lika bra som vi". Så ÄR inte sanningen, vi får ju aldrig riktigt gensvar av varken sambons föräldrar eller mina när vi väl ber om barnpassning. Det ska gnällas, tjatas in i det oändliga innan vi får ett ja och då har det alltid hänt något när det kryper närmare. 


    Det lustiga i kråksången är att mina yngre syskon har haft barnpassning av min mamma flera gånger. Vilket även är lite sårande. 


    Hur som helst, detta känns otroligt stressande. Även om min mamma kröp till korset senare och sa att självklart tar hon barnen om jag vill. Så känner jag på mig att denna diskution kommer att komma upp fler gånger innan vigseln varit.


    Just pga detta så önskade jag att vi gift oss i smyg. När inte ens vi ska få känna oss lugna och njuta av vår stora dag.


    Är det bara vi som har problem med oengagerade mor- och far-föräldrar till barnen?

  • Svar på tråden Problem med barnpassning under bröllopsfesten
  • Anonym (Är det bara vi som har så?)

    Problemet är att vi gifter oss på en annan ort :/


    Jag har en backup men den känns inte helt bra, dels för att min mamma inte vill det och jag kan inte rå för det. Blir bara stressad och ingen har riktigt förståelse varför jag blir det

Svar på tråden Problem med barnpassning under bröllopsfesten