• CoG

Förlovning = Glädje, eller?

Kanske bara svårt att hitta ord för vad han känner och tycker, kanske tycker han att du borde veta iom att ni bestämt er för en förlovning?

Om han inte vill att du ska fråga mer, gör inte det utan vad glad för det ni har och att ni är överens om förlovningen.

Även om han varit förlovad tidigare, så är det här något nytt för honom eftersom att det är första gången han förlovar sig med dig :)

Sen är det här med ringmärkning och giftemål inte lika stor sak för alla. En del är nöjd med kärleken i all enkelhet medan andra vill fira den, skrika ut den och visa den för alla. Man får se det fina med varandras olikheter och vara glad åt att ha varann.

Det är få förunnat att hittat en varm och trygg kärlek

Kram

• CoG

Jag har också varit förlovad tidigare, även gift med den mannen och vi fick ett barn tillsammans. Vi levde ihop i 8 år.

Men ändå kändes det inte fel eller som ngt jag redan gjort, eller som att det inte var lika speciellt då jag och min numera man förlovade oss, fick vår gemensamma son och sedan gifte oss.

Jag tycker att allt kändes så himla rätt och det var kanske inte helt fel att ha gjort det en gång tidigare. Jag ångrar inte att jag haft ett liv före det här, det är ju fantastiskt att man kan få en chans att få ett ännu bättre liv med någon annan. Och jag värderar det vi har än mer idag, just tack vare mina gamla erfarenheter. jag vet vad jag vill ha och vad jag verkligen klarar mig utan :)

Svar på tråden Förlovning = Glädje, eller?