Inlägg från: smålandsblomman |Visa alla inlägg
  • smålandsblomman

    Förlovning = Glädje, eller?

    Jag och min sambo har köpt förlovningsringar och graverat in ett datum för den stora dagen.

    Han har sedan tidigare varit förlovad men det höll ett år. Detta var många år sedan. När jag frgade om vi inte skulle slå slag i saken svarade han inte på vad han ville, utan ville fundera. Det var då det kröp fram att han redan testat på det en gång i tiden.

    Jag kände mig inte så jätteglad över beskedet men äntade på att han skulle ge mig ett svar.
    En kväll frågade han mig när vi skulle titta på ringar. Jag frågade honom om han var riktigt säker på saken, och han svarade " det är ju självklart".

    Jag har haft smilgroparna ända upp till öronen sedan vi beslutade oss för vilka ringar vi skulle ta samt att vi var överens om steget.

    Vi vill vara tillsammans med varandra och vi förstår båda innebörden med det. 

    Så frågade jag honom igår om vad han kände om det här. Men det kunde han inte svara på. "jag vet inte vad jag ska säga" sa han, "jag har inga ord att sätta på det". 
    "vi får väl se när dagen kommer och ringen är på fingret, jag har inte tänkt så mycket på det nu".

    Jag känner mig nu jätteorolig över att han "ångrat" sig. Och jag frågade honom igår om han gjort det, då fick jag till svar "om du frågar fler gånger så kanske jag gör det".

    Usch, det här känns jättejobbigt. Tänk om vi sätte ringarna på fingret där jag känner att allt känns helrätt och han snurar och vrider på ringen och tycker att den inte hör hemma där?


    Orolig men lycklig
  • Svar på tråden Förlovning = Glädje, eller?
  • smålandsblomman

    Vad skönt det är när fler kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag tror jag har tjatat en hel del så det är förmodligen därför han blir lite trött, antagligen inget jag behöver oroa mig för.

    Vi har ju ändå planerat detta tillsammans, valt ringarna ihop och valt ett datum för att komma ihåg.

    Kanske är det till fördel att han varit förlovad tidigare, att man verkligen tänker igenom det.

    Skulle något annat inträffa är det ju en sak då att oroa sig för.

    Kram

Svar på tråden Förlovning = Glädje, eller?