• Äldre 12 May 05:15
    1613 visningar
    1 svar
    1
    1613

    stressad pojvän vill va ensam

    Hej! Sitter här ledsen och försörd och hoppas att nån orkar läsa och har nå bra råd.. vet inte riktigt vad jag ska göra..
    Jag har träffat en kille i ca 4 månader och för 2 dagar sen sa han att han vill va ensam för att han inte har energi för ett förhållande just nu, han orkar inte ens med sig själv.. Han har varit så otroligt stressad så förstår verkligen varför han vill va själv nu, men vill ju inte förlora han då jag verkligen tycker så mycket om han och hans barn och jag ser ingen framtid utan dom .

    Sen han va tonåring har han haft en tarmsjukdom, han påverkas inte så mycket i vardag en men kan ha ont i magen och känna sig seg och febrig ibland (inte alls ofta). När han börja på ett nytt jobb för ett år sen börja han utveckla nån kontakt allergi så blev en del prover på lasarettet för nån månad sen.
    För 1,5-2 månader sen fick han också veta att han har reumatism. Det gör han otroligt trött och har ont, den verkar va "aggressiv" då den kom snabbt och hårt. Han har börjat äta riktigt starka mediciner som gör han ännu tröttare, men dom hjälper inte ens.. Samtidigt i den vevan sa dom upp folk på hans jobb så han fick gå hem, han fick nytt jobb direktn men de funka inte alls pga riktigt långa arbetstider. Då prata vi och bestämde att han skulle va sjukskriven nån månad, läkarna på alla 3 sjukdomar ville de. Men egentligen vill han jobba, han är en sån som får panik av att inte jobba, så när de direkt dök upp ett jobb tog han de. Det är ett skiftjobb och det gör ju inte hans trötthet bättre med olika arbetstider. Har försökt få han att förstå att han måste ta det lugnt, ta hand om sig själv och att skiftjobb inte alls funkar. Han säger att han vet de och att han ska bli bättre, men han verkar inte vilja inse de ändå.

    Så för 2 dagar sen sa han att han känner att han behöver va ensam och inte orkar med ett förhållande just nu, att han har för mycket runtom sig. Jag förstår verkligen varför han känner så, har gått i veckor och väntat på att bli dumpad :( Han har sagt att han tycker jättemycket om mig och att jag är helt perfekt. Jag tycker ju att han är de så vill inte förlora han!

    Jag skrev att han får höra av sig om han känner att han saknar mig, då skrev han att de är klart han gör de för han tycker ju om mig. Är jag dum som väntar?? Vet ju va han känner för mig och att de verkligen är pga sjukdomen han gjorde slut. Han vill fortfarande höras. Jag har massa grejer vid han som han inte har sagt att jag ska hämta, än iallafall. Så de känns ju inte helt kört, då borde ju han inte vilja ha nån kontakt eller så.. Jag har skrivit till han att jag finns här, men han är svår att komms nära och känner alltid att han behöver göra allt själv, till och med att jobbet går under om han skulle va sjuk.. Vet inte om de finns så mycket mer att göra än att jag har skrivit att jag finns och ge han space nu.. :(
    Åh va de känns så åt helvete!

  • Svar på tråden stressad pojvän vill va ensam
  • Äldre 12 May 07:50
    #1

    Tror inte alls det behöver vara "kört", är väl mer omtänksamt mot dig, när han inte orkar ge dig den uppmärksamhet o omtanke han tycker du förtjänar, umgås som vänner och vänta till hans liv styrt upp sig lite, när du tycker så mycket om hans barn med, så är det ju viktigt att du finns kvar i deras liv.

Svar på tråden stressad pojvän vill va ensam