• Äldre 9 May 13:17
    6937 visningar
    3 svar
    3
    6937

    Ord till varandra? HJÄLP!

    Vi ska skriva ihop varsin liten text med ord om varandra. Typ en liten text som förklarar varför jag älskar just HONOM.

    Hur börjar jag? Jag har ingen aning om vad jag kan skriva med :( Så svårt att sätta ord på känslor.

    Någon som gjort något liknande och kan hjälpa?

  • Svar på tråden Ord till varandra? HJÄLP!
  • Plätti­s
    Äldre 9 May 13:40
    #1

    Det finns miljontals låtar och dikter om kärlek, och några av dem kanske beskriver just er? Jag och min sambo har en strof ur en låt som vi båda sjungit för varandra sedan vi blev tillsammans. De orden kommer alltid beskriva vår kärlek. 

    Hade jag kört fast hade jag tagit de orden, eller en dikt, och sagt "Vår kärlek innehåller så mycket att jag inte kan beskriva den med mina egna ord. Så de här har jag lånat från någon annan." Sedan får man bara hoppas att han förstår att man inte tagit en genväg :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 11 May 09:41
    #2

    jag skulle tipsa om att inte krångla till det. Dom enklaste orden och dom kortaste orden är dom som beskriver känslorna bäst. 

    "jag älskar dig för att du är den du är"  - har jag hört många använda som fras i både borgerliga och kyrkliga vigslar och svårare än så behöver det inte vara. 

    eller varianten "jag älskar dig för den jag blir i din närvo" 

    Svulstiga ord och formuleringar man inte är van med blir oftast jobbiga att säga i högtidliga stunder och är något jag skulle avstå ifrån. Det är så lätt att det blir fel och även om man kanske skrattar åt det så är ju liksom magin och innerbörden i orden man tänkt säga borta. 

  • Äldre 11 May 11:10
    #3

    Hej!
    Vi bestämde tillsammans att vi skulle säga tre meningar var. Den första skulle börja med "Jag älskar dig för att..." , den andra skulle börja med "Jag vill leva med dig för att..." , och den tredje skulle vara "Och därför lovar jag att alltid vara din." 

    Vi tyckte det var skönt att bestämma formen tillsammans så att vi fick hjälp på traven och visste att vi skulle prata ungefär lika länge. Jag började med att bara tänka på min man och vara uppmärksam på hur det fick mig att känna mig, sen försökte jag beskriva den känslan. 

    Jag är jätteglad att vi valde borgerligt och att vi valde att säga ord till varandra! Det blev fantastiskt känslosamt, ärligt och kärleksfullt!

    Lycka till, jag är säker på att ert bröllop kommer bli underbart!

Svar på tråden Ord till varandra? HJÄLP!