• Äldre 6 May 10:32
    1331 visningar
    2 svar
    2
    1331

    Bordsplecering fria platser, småbord

    Vi ska ha totalt 12 mindre bord där gästerna blir tilldelad ett bord men får sätta sig på valfri plats vid detta bordet. Min blivande har fått för sig att gifta par ska man aldrig dela på medan jag vet att enligt gammal tradition så ska man dela på gifta men inte förlovade. Vid varje bord sitter det 6 personer utom 1 där det sitter 4. Jag skulle vilja dela på gifta par, exempel min moster & man. Annars känns det som att paren blir för tighta och de som inte känner så många kanske känner sig lite utanför, är jag bara nojjig eller kan det stämma?

    Hur skulle ni göra om ni hade samma upplägg som oss? Känns lite som att låter vi 1 par sitta ihop så måste alla par få sitta ihop.

  • Svar på tråden Bordsplecering fria platser, småbord
  • Äldre 6 May 12:41
    #1

    Hej! 
    Vi ska ha samma upplägg som ni. 8 bord med 8 personer på varje (fyrkantiga). Alla blir tilldelade ett bord men får sedan välja plats själv. På detta sätt får man ju lite spridning och blandning men de får chans att känna av vilka de vill sitta bredvid. 

    Vi kommer nog bestämma vilka som ska hamna vid samma bord individuellt. Vissa av gästerna som är bjudna är lite speciella och de VILL nog både ha någon där de känner och vi vill att de inte bara ska sitta där tysta eller liknande.

    De par som vi vet är sociala och kan prata med många delar vi på, andra inte. Vi har väl sagt att alla ska få åtminstone än de KÄNNER vid sitt bord. 

    Hoppas ni hittar någon bra lösning! Vi har inte börjat med bordplaceringen än men får se hur det går. Vi tänkte föresten lotta första versionen och sedan utgå ifrån det och flytta på folk.

  • Äldre 6 May 14:56
    #2
    kärleken skrev 2014-05-06 12:41:24 följande:

    Hoppas ni hittar någon bra lösning! Vi har inte börjat med bordplaceringen än men får se hur det går. Vi tänkte föresten lotta första versionen och sedan utgå ifrån det och flytta på folk.


    Åh det var verkligen en bra plan. Då blir det i alla fall något att utgå ifrån.

    Sheltiegirl: Du har alldeles rätt i som du säger att gifta par ska delas på och de som är förlovade få sitta tillsammans. Sedan kan man gärna få sitta vid samma bord tycker jag om man inte känner så många andra. Eller ha små barn med sig. Då vill dem säkert hjälpas åt.
Svar på tråden Bordsplecering fria platser, småbord