• Anonym (Kärle­kskran­k)
    Äldre 5 May 10:32
    1876 visningar
    4 svar
    4
    1876

    Spricker av förväntan!

    Jag bara måste få ur mig det här på något sätt!! För ett år sen blev jag hoptussad med en kille som visade vara allt jag någonsin letat efter! Det var hans kompis som parade ihop oss med orden att vi var perfekta för varandra. Vilket verkligen visade sig stämma! Min sambo är fantastisk, alltså verkligen! Som tagen ur en romantisk film. Han lägger verkligen krut på att göra mitt liv så enkelt och fantastiskt som möjligt. Precis som jag gör detsamma för honom! Och han är vääldigt romantisk. Och nu har vi börjat kolla på budget om vi ska ta och gifta oss. För bägge vill ha ett stort vackert bröllop. Och vi har ringar som vi kallar löftesringar, mest för att slippa bli raggade på. Himla tröttsamt att bli det när man bara har ögon för sin sambo! Men nu till det som får mig att bli tokig! Han kommer fria snart, jag vet det. Jag ser det i ögonen på honom och han hintar om det. Om tre veckor ska vi på en romantisk semester. Och jag misstänker att han överväger att göra det där! Och jag vet att det inte blir något litet frieri. Han är som sagt som hämtad ur en film! Men hur ska man klara av att inte gå i tusen bitar innan han friar?? Helt sjuk känsla att veta att det kommer snart och det kommer bli stort, men inte veta när! Och han vet att jag är så himla spänd och glad. Och spelar verkligen på det! Och jag får ju inte säga något till nån jag känner för han har ju inte friat än! Någon som varit med om liknande??

  • Svar på tråden Spricker av förväntan!
  • Alylly­ra
    Äldre 5 May 12:43
    #1

    Jag har inte varit med om nått liknande precis (vi bestämde gemensamt att vi skulle förlova oss...), men gud vad roligt för dig! Grattis!
    Tiden kommer nog ändå gå fort fram till dess, försök att njuta av förväntan så länge. Och om du verkligen inte kan stå ut får du väl försöka hitta på nån hobby eller nått som kan hålla dig sysselsatt så länge

  • Anonym (Kärle­kskran­k)
    Äldre 5 May 14:39
    #2

    Tack :) vill ju berätta för hela världen men får alltid hitta på vita lögner när folk frågar om vi inte ska gifta oss snart :p Det konstiga är att verkligen alla vi känner ligger på och tycker att vi bör gifta oss snart. Antagligen för att de ser hur lyckliga vi är och vi har sagt att det inte blir några barn innan vi gift oss! Jag blir beter mig som om jag har min tonårsförälskelse, fnissar och busar och hintar om det. Precis som han, men det är ju olidligt! Igår berättade han att han var på väg att fråga sin pappa vad han tycker om ifall vi gifter oss!

  • Äldre 5 May 20:56
    #3

    jag kan förstå din känsla.

    men alltså inte gör det något att ni pratar till folk om att ni ska gifta er? 

    Det är ju ändå bara en allmän information om att nån gång vill ni ju gifta er - punkt. Mer än så behöver ni inte berätta utan bara mest bekräfta att jovisst blir det bröllop ... nån gång....   inte bestämt mer än så...  

    Vill ni pysa ur er att ni funderar på bröllop så gör det , det skadar ju inte eran planering för den sakens skull. 

  • Anonym (Kärle­kskran­k)
    Äldre 6 May 01:11
    #4

    Jo men det känns så dumt att låtsas som inget när man själv knappt kan höra ordet bröllop utan att brisera :p

    Har provat att säga till folk att vi får se när det blir, beror på när han friar. Då övergår de till att påpeka för honom att han borde göra det :p

Svar på tråden Spricker av förväntan!