• Sniff

    Vad ska brudnäbbarna hålla i händerna?

    Vi funderar på att ha 4 brudnäbbar på vårt bröllop, två tjejer och två killar. Vad brukar näbbarna hålla i handen? Blommor? Annat? Olika för pojkar och flickor?

  • Svar på tråden Vad ska brudnäbbarna hålla i händerna?
  • Chicita

    Näbbarna behöver inte ha något alls i händerna.


    Det blir bara ytterligare en sak för dom att hålla reda på / tappa bort. Och dom kommer ha fullt upp med att hålla reda på allt som mamma och pappa sagt om hur dom ska gå och stå och sådana saker ;) 

    Om ni absolut vill ha något så kan ni ge dom en korg (om ni kör en vanlig typ flätad korg så behöver ni inte skilja på killar och tjejer) och lägg lite godis, russin eller någon liten ljudlös leksak i korgarna så dom har något att sysselsätta sig med när dom börjar få tråkigt...


    För tråkigt får dom ;) 
    (observera speciellt den lilla killen i förgrunden ;) )

  • Alyllyra

    När jag och min syster var näbb på våra föräldrars bröllop så hade vi varsin liten miniversion av mammas brudbukett. Och min syster hade sin gosedjurskanin i andra handen... Vilket var tur, för när väl prästen började prata la hon sig ner på en av bänkarna framme vid altaret och somnade ;)

    Ge dem nått att sysselsätta sig med, det är roligare än nån blomma eller liknande.

  • Krystal

    När jag och min syster som 8-åringar var näbbar på våran mosters bröllop så hade vi buketter i mindre version av brudens. Våran 6 årige killkusin var också med och han hade en liten guldfärgad promenadkäpp med några blommor (av samma typ som i buketten) fästa en bit upp på käppen

  • Sniff

    Hade funderat över blommor, men korg med godis/syselsättning var ju en bra idé, är nog bra om de får något att göra :)

  • daniiel

    Vår dotter var ca 4,5år när vi gifte oss, och vår brudnäbb, hon hade en liten bukett och hon var överlycklig över det! Inga problem alls med att hålla reda på den eller hålla i den. Hon var bara väldigt nöjd över att också få ha en sådan, precis som mamma bruden och tärnorna :)


Svar på tråden Vad ska brudnäbbarna hålla i händerna?