• Äldre 28 Apr 13:19
    1788 visningar
    3 svar
    3
    1788

    Arlanda

    Jag och min blivande har bestämt oss att gifta oss på Arlanda, i VIP rummet dagen innan vår avresa.. Vi har sedan bokat bröllopssviten på Radisson.
    Är det någon här inne som har erfarenhet om hur själva vigseln går till, hur upplägget ser ut?

  • Svar på tråden Arlanda
  • Äldre 28 Apr 13:51
    #1

    Hej,

    Eftersom du skriver att ni kommer vigas i VIP rummet så gissar jag på att ni ska ha en borglig vigsel.

    Då finns det två alternativ beroende på vilken längd man vill ha.
    Lycka till! <3


    Den långa versionen i Stockholms Stadshus:

    "Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra. Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap. Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
    (Svar: Ja.)
    Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
    (Svar: Ja.)
    (Paret kan växla ringar.)
    Jag förklarar er nu för äkta makar.
    När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit. (Texten författad av Per Anders Fogelström.) Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap."


    Den korta versionen i Stockholms Stadshus:

    "Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.
    Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man?
    (Svar: Ja.)
    Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man?
    (Svar: Ja.)
    Jag förklarar er nu för äkta makar."


     


  • Äldre 28 Apr 19:30
    #2

    Åh tack för svar... Ja det blir borgligt!

    Hur är upplägget från det att man anländer Arlanda?

  • Äldre 29 Apr 11:25
    #3

    Har inte varit med om vigsel på VIP-avdelningen utan endast i kapellt så är lie osäker.
    Vad som är vanligast är att en person från VIPen möter upp er på hotellet, jag gissar att ni checkar in och byter om först, det brukar vara standard för brudpar på Arlanda.
    När är det ni gifter er?

Svar på tråden Arlanda