• HelloSunShine

    Ni med ringar från Smycka, Classic!!!

    I fredags råkade jag bara glida in på Smycka och började titta på deras förlovnings- och vigselringar! Det hela slutade med att jag satt och diskuterade med en jättetrevlig expedit och provade ringar i nästan en timme..! Hittade så klart även två ringar i vitt guld som kändes helrätt, satt perfekt på fingret! Och jag som trodde jag skulle handla ringar från USA.. ????

    Till frågan, ni som har ringar från Smycka ur deras Classic serie.. Är ni nöjda? Vad har ni för ringar? Vill gärna se bild om någon har det ????

  • Svar på tråden Ni med ringar från Smycka, Classic!!!
  • AnnaRank

    Hej! Vi har köpt våra förlovningsringar från Classic och är supernöjda. Varken min sambo eller jag vill ha något pråligt, utan rätt enkla, men klassiska och vackra ringar. Vi har förlovningsringarna som heter "21-4" (romantiskt värre..) och jag valde att inte ha den vigselringen, utan jag matchade min förlovningsring med den som heter Helene. Vi är supernöjda :)

  • MariaNyckelpiga

    Jag har också från Classic. Köpte en ny förlovningsring, helt slät, som jag hämtade ut i fredags och nu håller jag på att designa min vigselring. Superbra när man inte behöver ta en fast sort utan kan välja själv hur den ska se ut:)

  • HelloSunShine

    AnnaRank och MariaNyckelpiga:

    Ja, ringen Helene är fin! Bra att man kan göra lite ändringar om man vill! Får nog ta med mannen och titta tillsammans men det lutar nog åt att vi väljer att köpa på Smycka!

    Maria hur kommer vigselringar se ut?

  • Carro87

    Vi har släta förlovningsringar från deras serie Classic, 6-5 tror jag de heter. Jag har lite guld jag  ska lämna in och sedan designa min egen vigselring med några diamanter, likt Robyn ringen.
    Om du inte redan hunnit köpa din ring så kan jag tipsa:
    jag såg en bild på instagram att i nästa nummer av Allt om Bröllop skulle det följa med en rabattkupong på 15% på Smyckas diamantringar!!! :D
    Den hoppas jag att jag kan nyttja, så blir det lite billigare iaf :)

  • HelloSunShine
    Carro87 skrev 2014-05-08 08:00:36 följande:

    Vi har släta förlovningsringar från deras serie Classic, 6-5 tror jag de heter. Jag har lite guld jag  ska lämna in och sedan designa min egen vigselring med några diamanter, likt Robyn ringen.

    Om du inte redan hunnit köpa din ring så kan jag tipsa:

    jag såg en bild på instagram att i nästa nummer av Allt om Bröllop skulle det följa med en rabattkupong på 15% på Smyckas diamantringar!!! :D

    Den hoppas jag att jag kan nyttja, så blir det lite billigare iaf :)


    Oj tack för tipset! Den tidningen får jag försöka komma ihåg att köpa!!
  • Millan69

    TACK så jättemycket för tipset! Vi skulle beställa vigselring idag och tack vare att jag läste det några timmar tidigare sparade vi 3300 kr.

  • MariaNyckelpiga

    Wow vilken rabatt, önskade att jag sett det här tidigare jag med=/

    Vigselringen blir en alliansring med fadenfattning och 9 st 0.03 ct briljantslipade diamanter. Hoppas den blir bra, får hämta den i slutet på nästa vecka:)

  • Sassa84

    Vi har ringar från Classic (21-4) och är jättenöjda! På den tiden vi skulle förlova oss ville sambon ha borstade ringar och jag ville ha släta, det slutade med att vi båda fick som vi ville. ^^ Vi hittade ringar som hade varannat fält slätt och varannat borstat så det blev en lyckträff! I måndags var vi in och beställde min vigselring och det blev en likadan fast med stre stenar i varje slätt fält. Dock är det bara stenar i två av fem fält  på den ursprungligen men då beställde jag med stenar i alla släta ist för det skulle bli snyggare tyckte vi. :)



    Så ser våra ringar ut! :)

  • HelloSunShine
    Millan69 skrev 2014-05-09 22:13:48 följande:

    TACK så jättemycket för tipset! Vi skulle beställa vigselring idag och tack vare att jag läste det några timmar tidigare sparade vi 3300 kr.


    Vilken tur!! Det är ju jättebra! Men har tidningen kommit ut än?

    Vilken ring har du köpt? ????
  • HelloSunShine
    MariaNyckelpiga skrev 2014-05-09 23:07:06 följande:

    Wow vilken rabatt, önskade att jag sett det här tidigare jag med=/

    Vigselringen blir en alliansring med fadenfattning och 9 st 0.03 ct briljantslipade diamanter. Hoppas den blir bra, får hämta den i slutet på nästa vecka:)


    Åh vad spännande! Lägg gärna ut en bild här sen, om du vill!! Tar gärna emot inspiration, för jag velar så med mitt val av ringar!
  • HelloSunShine
    Sassa84 skrev 2014-05-10 08:52:09 följande:

    Vi har ringar från Classic (21-4) och är jättenöjda! På den tiden vi skulle förlova oss ville sambon ha borstade ringar och jag ville ha släta, det slutade med att vi båda fick som vi ville. ^^ Vi hittade ringar som hade varannat fält slätt och varannat borstat så det blev en lyckträff! I måndags var vi in och beställde min vigselring och det blev en likadan fast med stre stenar i varje slätt fält. Dock är det bara stenar i två av fem fält  på den ursprungligen men då beställde jag med stenar i alla släta ist för det skulle bli snyggare tyckte vi. :)

    Så ser våra ringar ut! :)


    Jättefint! Vad bra att man kan ändra lite om man vill!
  • Millan69

    Nej, tidningen har inte kommit ut än (tyckte hon i Smyckabutiken sa 11 maj). Dom nöjde sig med att vi pratade om kupongen och att jag kommer in med den senare. Tyckte det var hög tid att beställa ringen som blev en Isabella då bröllopet är 30 maj.

  • ballerina
    Sannahalv skrev 2014-08-25 15:39:27 följande:

    Någon som vet när rabatten går/gick ut?


    Den gick ut 10/8 tyvärr :(

    Jag och min fästman har ringarna 6-4k och är supernöjda! Jag har tittat på vigselringar, men det var ingen som kändes helt rätt. Lutar åt Helene, men ska vänta ett par månader och se om de hinner få in något nytt :)
Svar på tråden Ni med ringar från Smycka, Classic!!!