Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

    vill, men ändå inte...

    Vilken är största anledningen till att ni tvekar till det upplägg ni har just nu?

    Är det är ni verkligen vill ha vigseln själva?
    Eller är det allt krångel runt omkring, typ gästlistan?

    Om det är krånglet runt omkring kan man "komma över" det genom att ta hjälp och vara lite "hård". Om det är att upplägget verkligen inte passar er så tycker jag att ni ska ändra det.

    Vi hade många gäster, men någonstans får man ju sätta gränsen ändå. Jag bjöd tex ingen av mina kusiner på pappas sida men alla på mammas. Min man bjöd de kusiner som han faktiskt umgås med. Det måste inte vara "rättvist" eller ens logiskt för någon annan än brudparet vilka man bjuder.

    Själv är jag en väldigt familjekär person och jag hade inte velat fira utan mina föräldrar på plats. Och jag vet att det hade gjort ont i dem om de inte fick vara med. Men det beror ju på vilken relation man har till sina föräldrar och vad ni tror att de skulle tycka.

    Fundera på vad det är som är det verkliga problemet, varför ni egentligen tvekar? Ibland kan det vara nån detalj som ger ångest som gör att man ifrågasätter hela bilden, men egentligen borde man bara eliminera den detaljen för att bli nöjd igen.

  • Alyllyra

    Jag tycker inte att det är konstigt att ni bjuder bara vissa delar av en släkt, bara för att man är släkt betyder inte att man vill umgås eller har något gemensamt. "Family is not a right, it's a privilege, and it has to be earned." Och som sagt är det ju hans släkt, vilka som bjuds får han ta ansvar för och inte du.

    Och gällande om ni bara ska bjuda några på vigseln så tycker jag inte heller att det är konstigt om ni har olika många "egna" gäster där. Allihop är ju era gäster, och din familj blir ju hans familj och tvärt om i och med vigseln. Så om han är nöjd med upplägget att bara ha era föräldrar samt dina syskon där så tycker jag inte du ska behöva oroa dig mer över det. Det viktigaste är ju att ni firar med de som ni faktiskt vill fira med!

    Ekonomin kan ju vara jobbigt förstås, det är svårt att göra annat än att spara så mycket det går. Kan ni skjuta på datumet? Eller skulle ni vara nöjda med ett annat upplägg, tex färre rätter, fikabuffe eller nått annat som kan dra ner kostnaderna?

  • Alyllyra
    filibustern skrev 2014-04-29 09:01:27 följande:
    och Naglarna mina kanske jag får offra, men hemska tanke och gå på sitt eget bröllop med nedbitna naglar :((( 
    Haha, det gjorde jag

    Jag förstår till 100 % att du inte kan offra naglarna, jag fick vara jättenoga med fotografen så att inte mina fula naglar kom med när hon tog närbilder på ringarna...
  • Alyllyra
    filibustern skrev 2014-04-29 09:42:31 följande:
    jaså? och det gick bra ändå? hmm.. men de vore ju så kul att ha fina naglar! och hon som finns här gör som så naturtrogna! och absolut inte långa! hon kan göra så det ser ut som man har kortare fina naglar bara. men det är 800kr... 
    Ja, det gick bra, jag hade andra roliga saker att tänka på under dagen!
    Och jag ser ju mer ut som "jag" med mina nedbitna, tråkiga naglar, även om jag önskar att jag hade haft långa, fina naglar.

    Jag tycker du ska unna dig vackra naglar om er budget kan ta det! Kan du önska dig ett bidrag, tex i födelsedagspresent eller liknande?
  • Alyllyra
    filibustern skrev 2014-04-29 11:07:21 följande:
    hmm.. ja det vore ju något att önska sig i present månaderna innan. (fyller 4 juli) vore ju absolut perfekt! va smart! tack! nu får man bara hoppas att dom för en gångs skull skaffar en det man önskar seeemen va dum ja är. i juli så har ju förmodligen inbjudningarna gått ut redan, så då kanske dom är mer angelägna om att ge mig ett presentkort på naglar om jag önskar mig det i present. :P tack för tipset! 
    Hoppas det förstår hinten ;) Lycka till!

    Hur känns det med allt annat nu, har ni kommit fram till något?
Svar på tråden vill, men ändå inte...