Alosandra skrev 2014-06-02 16:20:47 följande:
Tack för dina lugnande ord :)
Det jag tänker med maten är egentligen att den ska passa de flesta i smaken, och den har vi ju en hel del kockar och mat-kunniga personer på gästlistan. Kräset fölk med andra ord. Jag ska försöka att inte tänka på det utan fokusera på det vi gillar.
Jag ska nog beställa klänningen på nätet, en hjärtformad chiffongklänning med ganka långt släp, med en liten strassdetalj i midjan, ungefär som ett insytt skärp. Är lite inne på en boldero i spets, eventuellt en "kappa" sedan att ha utomhus. Men det ska inte vara för "bylsigt" utan något följsamt. Men jag ska nog ta och beställa klänningen snart redan nu, varför inte, lika bra det om det skulle vara katastrof ;)
Håller med helt och hållet med vigelmusiken det bästa är nog att man har någon/några som kör "live", annars kanske det blir lite svårt med att få rätt ljud i kyrkan.
Har filat lite på inbjudningskort också eftersom vi inte har skickat ut något "save the date" då de flesta redan vet om datumet, det borde väll vara ganska så lagom att skicka ut inbjudningskorten i början på september tänker jag? O.S.A tills i typ november någongång. Har även fixat en hemsida där vi ska lägga upp information allt eftersom. Sen är det ju många som erbjudit sig att hjälpa till med diverse saker inför bröllopet, och det är lika många som tipsat om att man ska ta all hjälp man kan. Men det är lite svårt att delegera uppgifter tycker jag! Någon som har tips om vad för bra delar man kan be om att folk hjälper till med?
Håller helt med Fia88, era gäster är där för att fira er kärlek och inte för att äta sin egen favoritmat. Visst är det alltid bra att ha sina gäster i åtanke när man planerar men så länge alla får mat som de tål och som inte är allt för konstig så tycker jag man ska utgå från vad man själva gillar.
Förstår precis vad du menar med kappan. Testade ett par av mormors gamla pälskappor men de var som tält, vill också ha något som är mer figursytt och som harmonerar med klänningen. Klänningen låter jättefin och spetsdetaljer är alltid ett plus i min bok :)
Trycksaker har vi nästan inte alls tittat på än, det är en punkt som vi har valt att prioritera ner och inte lägga så mycket energi och pengar på. Hemsida ska vi också ha för att få plats med all information om boende och liknande som är svårt att klämma in i en pappersinbjudan.
Det där med att delegera är lite klurigt. I vår fall kommer lokalen att stå för mycket inför och sen har vi mest tänkt delegera uppgifter till själva bröllopsdagen. Det mesta annat kommer vi göra själva eller köpa in utifrån; florist, frisör osv.
Om man ska delegera ut uppgifter till släkt och vänner tror jag det är bäst att göra som ni har börjat med, prata runt med folk och se vilka som uttrycker vilja att hjälpa till och sedan försöka anpassa uppgifterna till de personernas talanger och intressen. Fråga helt enkelt folk va de skulle kunna tänka sig att hjälpa till med så vet ni att de kommer vara engagerade i uppgiften.