• Äldre 23 Apr 06:50
    4612 visningar
    9 svar
    9
    4612

    Gifta sig höggravid???

    Det har varit bestämt ett tag nu att vi ska gifta oss innan barn nummer två kommer. Han är beräknad den 15 juni och vi kommer att gifta oss borgerligt den 31 maj. Vi ska ha middag för ca 45 personer i min pappas trädgård med familj och nära vänner. Jag gick över tio dagar med flickan och jag vet att det är olika med varje graviditet. Min fråga är om fler har gift sig så nära inpå bf eller om jag är helt ute och cyklar ?

  • Svar på tråden Gifta sig höggravid???
  • Äldre 23 Apr 07:02
    #1

    Jag tror inte någon av era inbjudna skulle ta hemskt illa upp ifall det skulle visa sig att ni måste ställa in med kort varsel. Dom lär förstå :)

    Det är mer om du tror att du är pigg nog och orkar! Alla graviditeter är ju som sagt olika. Jag mådde hemskt dåligt under min andra och dottern föddes redan i v.34 då. För oss hade det alltså inte funkat med ett bröllop så nära inpå, men det är ju jättesvårt att veta i förväg.

    Ni får helt enkelt köra på så länge det känns bra och hålla tummarna helt enkelt :) Det kan ju bli hur bra som helst, du mår toppen och ingen bebis kikar ut för tidigt hehe


  • Äldre 23 Apr 07:09
    #2
    daniiel skrev 2014-04-23 07:02:33 följande:

    Jag tror inte någon av era inbjudna skulle ta hemskt illa upp ifall det skulle visa sig att ni måste ställa in med kort varsel. Dom lär förstå :)

    Det är mer om du tror att du är pigg nog och orkar! Alla graviditeter är ju som sagt olika. Jag mådde hemskt dåligt under min andra och dottern föddes redan i v.34 då. För oss hade det alltså inte funkat med ett bröllop så nära inpå, men det är ju jättesvårt att veta i förväg.

    Ni får helt enkelt köra på så länge det känns bra och hålla tummarna helt enkelt :) Det kan ju bli hur bra som helst, du mår toppen och ingen bebis kikar ut för tidigt hehe


    Jag vill bara säga tack för en så positiv kommentar. Man är så van vid att folk är snabba på att döma ! Jag hade en hemsk första graviditet men denna gången har det gått så bra och jag har mestadels mått super. Det är helt klart svårt att säga hur det blir om en månad men jag har många som ska hjälpa mig med allting ! Vi kommer ha middag på dagen utan alkohol och ingen fest med dans och så på kvällen . Dom förstår nog det också eftersom det blir så tätt inpå ! Så det känns iallafall skönt att det inte blir fest fest för det hade jag aldrig någonsin orkat !!!
  • CJ5
    Äldre 23 Apr 07:10
    #3

    Med denna lilla parveln hade jag orkat en heldag så i slutet, dom två innan fanns det inte en chans. Och jag tror som Daniiel att skulle ni behöva ställa in så förstår nog gästerna! ;)

  • Äldre 23 Apr 08:15
    #4

    Ja det tror jag med! Det känns som att det hade varit världens otur om han skulle födas samma dag! Annars är han välkommen när han vill såklart ????

  • Äldre 23 Apr 08:34
    #5

    Såklart funkar det! Håller med alla ovanstående. Väntar mitt andra barn ny och gifter mig i v 34. Då med hel baluns med fest alkohol dans o fest. 150 pers. Jag kommer säkert vara helt slut med det finns många runt omkring som kommer hjälpa! Go for it!

  • Äldre 23 Apr 08:36
    #6

    Jag älskar redan det här forumet mycket mer än bittra familjeliv:)

  • Äldre 23 Apr 09:38
    #7

    Familjeliv är ju katastrof..

  • Äldre 23 Apr 09:55
    #8

    Haha ja, FL är ganska hemskt måste jag säga. Man blir bara nedstämd, ledsen och bitter av att hänga där :P

    Men om du har bra backning och hjälp och känner dig pigg nu, så ska det säkert inte vara några problem :) Och om ni inte ska ha någon jättefest sent in på småtimmarna, så tror jag säkerligen att du kommer orka även om du skulle bli lite mer trött/må lite sämre. Du får se till att vila bra dagen före och efter. Bara att tuta och köra! Jag hoppas att ni får en jättebra dag :)


  • Äldre 28 Dec 22:44
    #9

    Nu sitter jag i samma sitation, vi funderar på att gifta oss 1 månad innan bf. Så hur gick det för er som gifte er så tätt inpå?

Svar på tråden Gifta sig höggravid???