• Glamira, trovärdiga?

    Sön 20 apr 2014 14:21 Läst 8267 gånger Totalt 4 svar
    Sön 20 apr 2014 14:21

    Jag och min m2b hittade ett par vigselringar på glamira.se.som vi väldigt gärna vill ha MEN är sidan en pålitlig sida? Någon som handlat där? Bara namnet på sidan får mig att tänka på billigt skräp. Jag har haft lite mailkontakt med kundcenter och dom är otroligt snabba med sina svar och väldigt trevliga, men det säger ju inte så mycket.
    www.glamira.se/sense-muse.html

  • Tis 23 sep 2014 19:48 #1

    Handlade ni därifrån?

    Jag undrar detsamma nämligen...

  • Ons 24 sep 2014 11:02 #2

    Vet inte om de är seriösa men

    Priserna gäller ju lite vad man "får" betalar för tex så står 375 guld för 9k.
    9k är att ringarna består av 25% guld och 75% annat, 18k är 75% guld
    (14k 50%)
    Ringarna är 1,6mm höga som är ganska tunna.

    375 = 9k = 25% guldhalt
    585 = 14k = 50% guldhalt
    750 = 18k = 75% guldhalt

    Lycka till!


  • Tor 25 sep 2014 07:02 #3
    Juvelsalongen skrev 2014-09-24 11:02:07 följande:

    Vet inte om de är seriösa men

    Priserna gäller ju lite vad man "får" betalar för tex så står 375 guld för 9k.
    9k är att ringarna består av 25% guld och 75% annat, 18k är 75% guld
    (14k 50%)
    Ringarna är 1,6mm höga som är ganska tunna.

    375 = 9k = 25% guldhalt
    585 = 14k = 50% guldhalt
    750 = 18k = 75% guldhalt

    Lycka till!


    Tack för svar, undrade just vad det olika siffrorna stod för, alltså vad om "billiga" guldringarna jag tittade på bara 9k och det är jag inte intresserad av
  • Tis 1 okt 22:15 #4

    Det är på riktigt det värsta jag vart med om.

    Jag beställer en 30årspresent till min flickvän. Dem gör fel under produktionen vilket gör att jag inte får den i tid till födelsedagwn och dem bara rycker på axlarna. ca två veckor efter förseningen skulle kommit så kommer ett paket på posten. jag öppnar paketet och finner att dem har skickat en annan kunds förlovningsring till mig. Jag ringer upp och dem rycker på axlarna och lotsas som om det regnar. Den andra kunden vars ring jag har är hysterisk på sin sida då han har planerat ett fint frieri och det här kan sabba allting för honom, så vad gör då Glamira, jo... Dem håller min 30 års present som gisslan och säger att när jag skickar ringen så skickar dem min flickväns halspand. Helt otroligt. Jag skickar in och dem säger att dem ska erbjuda mig fri kostnad för DHL. :?!? Men hallå? För TRE veckor sen klickade i att jag ville ha DHL express som skulle ta2-3 dagar??! Ni har gått ca 20 dagar över den tiden nu:?!? Så klart ni inte kan ta betald för en något som ni inte hållt. TILLSLUT får jag hem det jag beställt efter en OTROLIG mängd tid, ork och energi (säkert 20 samtal från deras kundtjänst och DHL) och för att inte tala om min sambo som inte fick sin present. Och har jag blivit kompenserad ett enda öre?? NEJ. Jag till och med bad om att få någon form av kompensation då jag tycker att beteendet var helt bissart så fick jag till svar att jag inte fick föra dialog med cheferna för att dem inte ville ha kontakt med kunder. Så här står jag nu. Sjukt missnöjd och betalat fullpris med vinstmarginal till ett företag som totalt lurat och förstört för sina kunder. Chockad... Glamira är det sämsta företaget jag stött på gällande kundservice och jag önskar inte ens min värsta fiende råkar ut för dem. Dem kunde tydligen inte brytt sig mindre om deras kunder enligt min uppfattning. Deras vinst verkar vara det enda som är viktigt för dem.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll