• Äldre 19 Apr 10:08
    38589 visningar
    8 svar
    8
    38589

    Hur många på möhippa???

    Hjälp! Jag ska anordna en möhippa åt min vän som gifter sig i år, och nu har jag världens ångest över att jag inte kommer få till det... Hon har inte så många nära vänner. På gästlistan endast en handfull. Av dessa har en inte svarat på något av mina kontaktförsök, och sen kunde vi bara hitta ett datum då åtminstone tre av de fyra övriga kunde. Alltså bokade jag det datumet, och sen bjöd jag alla andra kvinnliga bröllopsgäster i ungefär samma åldersgrupp +/- 10 år. Det blev mest brudgummens släktingar eller hans vänners fruar/flickvänner. Alla dessa tackade nej till möhippan och nu ser det ut som att vi bara blir fem stycken totalt. Jag och bruden (som känt varandra hela livet) och tre av hennes vänner (en från barndomen och två från universitetstiden). 

    Jag är så rädd att hon ska bli ledsen och besviken för att vi är så få! Bör jag ändra datumet och planerna för att försöka få mer fler - även om det innebär att nån/några av hennes barndoms/universitetsvänner inte kan komma?

    Jag tänkte att nära vänner är viktigare än många som man inte känner så väl - men nu drabbas jag av tvivel. Har bara en chans att ge henne en bra och rolig dag och vill inte att hon ska bli missnöjd. Hur ska jag tänka??

    Har nån haft en möhippa med få deltagare som lämnade er besvikna? 

  • Svar på tråden Hur många på möhippa???
  • Äldre 19 Apr 15:36
    #3
    Maria466 skrev 2014-04-19 13:12:38 följande:

    Min möhippa var i lördags, Det var alldeles lagom. 2 av mina kusiner, svägerskan och en av mina bästa vänner. Jag är mer än nöjd med dagen,. Dom kunde inte ha gjort den bättre.


    Vad roligt att den blev lyckad och att du är nöjd! Jag hade allt planerat här, men nu pratade jag med brudgummen som tycker 8 deltagare är nån slags minimum - och ett par av deltagarna kan kanske vara med om möhippan förläggs till huvudstaden. Är tokstressad nu och vet inte vad jag ska göra. Börja om med planeringen i Stockholm för ett par deltagare till - eller acceptera att vi blir en liten skara.
Svar på tråden Hur många på möhippa???