• paet
    Äldre 15 Apr 23:00
    1990 visningar
    5 svar
    5
    1990

    Vill ha en ny vigselring pga..

    Hej!

    Jag och min man gifte oss 2012. Ringen han satte på mitt finger är verkligen jag! Och passar ihop med min förlovningsring. MEN!!

    Några dagar efter får jag se en kompis kompis ring på instagram. Hade aldrig sett den innan men hon hade EXAKT likadan som jag har. Sedan dess har jag aldrig kunnat sluta tänka på det. Känns inte roligt att ha likadan som någon som jag känner smått. Även om vi inte är nära och umgås så vet jag att någon annan har en likadan. När vi ses så gömmer jag stenen för att hon inte ska se att jag har en likadan.. 

    Hur som helst så känner jag mig som en copycat.. även fast jag inte visste att hon hade en likadan. Vad gör jag? Den känns ju inte så speciell som jag tyckte den gjorde när vi hämtade ut den och när man fick den på fingret  

    Ska jag smälta ned båda och göra en av dom? Vad hade ni gjort?? Ser massor med andra ringar jag skulle ha tagit istället.. Som idag hade känts mer egen än de jag har..

  • Svar på tråden Vill ha en ny vigselring pga..
  • Himla
    Äldre 15 Apr 23:05
    #1

    Jag förstår faktiskt inte alls hur du tänker trots din förklaring. Det är ju din ring som du gillar. Det är ju vem som gett dig ringen och vad den betyder som räknas. Klart att massor av människor har en likadan ring. Jag skulle tänkt vad kul att flera har samma goda smak om någon dök upp med en likadan ring :)

  • Äldre 16 Apr 08:32
    #2

    Om man inte köper en ring som är specialdesignad just för sig, så är ju sannolikheten ganska stor att någon annan har en likadan. 
    Tycker inte du ska tänka så utan var glad istället för ringen. Du tycker ju att den är helt i din smak egentligen. 

    Om din bekanta med en likadan ring skulle se din så säg bara att du inte tänkt på det. Så är det inte mer med det :) 

  • Äldre 16 Apr 08:46
    #3

    Och även om man köper en specialdesignad ring, så brukar även dom allt som oftast vara väldigt lika en hel drös med andra ringar. 

    Försök se det som en komplimang istället. Om hon också valt en sådan ring, då måste det ju vara en fin ring :) Precis som Himla skriver, kul att någon fler har samma smak!

    Din ring, ringen som du har, är ju fortfarande den fina och speciella ringen och det kan ingen annan ta ifrån dig om du inte låter det ske. Din ring blir faktiskt inte mindre speciell bara för att någon annan har en likadan. 

    Dom flesta ringarna är mer eller mindre stöpta i samma form så att säga och även om du väljer en annan ring istället, så är chansen stor att du kommer stöta på folk som har ringar som är väldigt lik den också.


  • Äldre 16 Apr 08:57
    #4

    Jag tror också att det handlar om ditt sätt att tänka. Du var nöjd med ringen tills du fick se att någon annan hade en likadan. Nu har det gått två år (antar jag?) så jag förstår om det liksom är inpräntat i huvudet. Men jag tycker att du ska försöka tänka om. Risken om du gör en ny ring är att någon annan kommer ha en liknande ring. Det går ju mode även i ringar, så att säga. Kommer du att kunna släppa det då?

    Tänk istället att om tio år kan du sitta och tänka att "ja, så här skulle ringarna se ut 2012, det är därför jag och XX har likadana"  

  • paet
    Äldre 17 Apr 00:44
    #5

    Tack för era svar Ni har rätt. Får försöka glömma bort att hon har en likadan. Det är lite att hon alltid lagt upp bilder på den för att skylta och sagt att hon älskar den. Känts konstigt att ha sett sin egna ring sådär rätt ut Vi bor i en ganska liten stad osv. 

    Men får försöka tänka om helt enkelt

Svar på tråden Vill ha en ny vigselring pga..