• Äldre 14 Apr 12:04
    5037 visningar
    24 svar
    24
    5037

    Vilken årstid vill du eller har du gift dig?

    Vilken årstid kommer du eller har du gift dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken årstid vill du eller har du gift dig?
  • Äldre 14 Apr 17:59
    #1

    På mammas födelsedag gifter vi oss. Pingstafton 7juni

  • Äldre 14 Apr 18:29
    #2

    Jadu...om vi bara kunde få tummen ur och få ett spikar, bokat, bestäm datum så bryr jag mig inte om längre om det så är sommar, höst, vår eller mitt i vintern. Men finge jag önska så skulle det ju vara på sommaren, andra halvan

  • Äldre 14 Apr 18:43
    #3

    1:a gången jag gifte mig var det fortfarande högsommar  - 25:e augusti och 30 grader varmt.... 

    2:a gången jag gifte mig var pingst, i maj , våren stod i blom och det var helt ljuvligt... 

  • Aniara­4
    Äldre 14 Apr 19:14
    #4

    Jag hade nog egentligen helst gift mig på sommaren (juni är finast, men i augusti är man själv finast :D ), men eftersom "någon" hade lite svårt att få tummen ur och jag var less på att alltid driva på för att få saker att hända så påbörjades planeringen såpass sent att det fick bli början av september. Men det blev en väldigt bra tidpunkt kände jag sen!

  • Äldre 14 Apr 19:28
    #5

    Vi gifte oss 2 augusti men jag skulle ha velat gifta mig i slutet på maj/början av juni, mest för att jag alltid har drömmt om en pionbukett och det var omöjligt i augusti..


  • Äldre 14 Apr 21:06
    #6

    vi ska gifta oss på hösten. har hittills vägrat vår, då våren här i västerbotten är skittråkig! 

    men nu är jag med i en tävling, och vinner jag den så far vi till japan. då har vi bestämt att vi passar på att gifta oss i tokyo. och då blir det mest troligt början-mitten på mars.. men mars i japan hörs vara väldigt fin och lagom :)

  • Äldre 14 Apr 21:50
    #7

    Jag har alltid velat ha ett midsommarbröllop om min blivande accepterade det så nu planerar vi för fullt för bröllop på midsommarafton


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Maj12
    Äldre 15 Apr 08:01
    #8

    Vi gifter oss den 31 Maj!

    Håller tummarna att jag kommer kunna plocka min egna liljekonvaljbukett själv här i skogen bredvid vårt hus.

  • Äldre 15 Apr 08:05
    #9

    Det blev ett augustibröllop för oss och jag tycker det var jättebra. Även om jag mer än gärna skulle velat ha ett maj/junibröllop, oktoberbröllop och januaribröllop också!


  • Äldre 15 Apr 09:30
    #10

    Jag vill gärna gifta mig på hösten, men vinter vår går lika bra. Sommaren är jag lite anti mot då jag inte vill svettas ihjäl i min bröllopsklänning ;)

    Har en bild i huvudet sedan flera år tillbaka att vi tar våra foton i en park här i stan som bara består av lövträd (mestadels lönn) och det är så fint när hela marken är täckt med orangea, gula och röda löv :)

    Annars är vintern en stor favorit också, tänkre mig då gammelrosa och pärlemor och glas kombinerat :)

    Haha, jag får nog svårt at bestämma mig den dagen vi bestämmer oss för att gifta oss ;P

Svar på tråden Vilken årstid vill du eller har du gift dig?