• Äldre 11 Apr 08:50
    1393 visningar
    1 svar
    1
    1393

    Vem gör vad?

    Jag ska gifta mig i augusti och jag hra 7 barn som ska gå med i följet. 

    Min äldsta son ska leda mig in i kyrkan till min blivande man. Min andra son ska ha ringen. Mina två döttrar är tärnor och sedan har jag 3 killar på 11,  8 och 6 år som oxå ska gå i ledet någonstans.

    Hur ska de vara klädda? Min sambo ska förmodligen ha frack men det kan även bli kostym.

  • Svar på tråden Vem gör vad?
  • Äldre 11 Apr 09:20
    #1

    Barnen kan vara klädda precis som ni vill. Alla behöver ju inte se exakt likadana ut heller, om ni inte vill det. Det kan ju ibland vara svårt att hitta om det är spridda åldrar. Barnen kan ju tex ha skjorta och typ kostymbyxor, dom äldre kanske kan ha kavaj eller väst? Slips eller fluga? Ja, det är helt och hållet upp till er.

    Dom tre yngre pojkarna (antar att dom är yngsta pojkarna) kan ju vara brudnäbb eller varför inte marskalker? Åtminstone han som är 11år kanske, är nog lite för gammal för brudnäbb kan jag tycka. Då kan ju tex din äldsta son, han som ska ha ringen och 11-åringen vara ungefär likadant klädda med tex kostym och sedan pojkarna på 8år och 6år tex bara ha skjorta eller skjorta och väst och vara brudnäbb?

    Ptja, jag vet inte.. man behöver ju inte göra någon skillnad på dom alls, eller så kan alla vara klädda lite olika. Man behöver ju inte ge det något namn heller, som tex marskalk eller brudnäbb, utan helt enkelt bara säga brudfölje om alla :)


Svar på tråden Vem gör vad?