• Betty84

    Hans familj...

    Känner att jag gått och irriterad mig på detta i två veckor så jag får rådfråga er andra!

    Min m2b´s familj verkar inte ha ngt större intresse av vårt bröllop. Så tolkar jag det i alla fall. För en månad sen skickade vi iväg inbjudningarna. Mamman, styvfadern och yngsta brodern fick en gemensam, och mellanbrodern med familj en gemensam.

    Ingen av dem har hört av sig överhuvudtaget. Skrev till yngsta brodern och mellanbroderns sambo på facebook igår och frågade om inbjudan hade kommit fram. Fick ett "japp" av bägge. Jaha?

    Överreagerar jag? Min familj är engagerad och hjälper till utan att jag har behövt be om hjälp men hans familj kan inte ens höra av sig så att man vet att inbjudan kommit fram.

    Gnälltråd, jag vet men jag är så jävla irriterad. Hur hade ni reagerat?     

  • Svar på tråden Hans familj...
  • Betty84

    "Gratulera och fråga om man behöver hjälp" var inte riktigt det jag var ute efter.

    Däremot hade jag uppskattat ett "hej inbjudan har kommit, vi ser fram emot det" eller liknande. Någon form av reaktion liksom. Detta även om de ser sig själva som självklara gäster. Äldsta sonen ska gifta sig... Kom igen liksom...

     

Svar på tråden Hans familj...