• Äldre 9 Apr 18:36
    1568 visningar
    5 svar
    5
    1568

    Beslutångest, klänning

    Jag hade bestämt mig för att köpa en kina-klänning och har så också gjort. Klänningen är mycket välsydd och vacker och jag har varit nöjd med den, funderat lite på att ändra axelbanden som sitter lite väl långt ut på axlarna men annars inga stora förändringar som behövts göras. Av någon anledning har jag dock fortsatt titta på klänningar vilket väl bara det egentligen är ett misstag. Det finns så många fina och jag börja ifrågasätta mitt val. Nu har jag råkat springa på en fantastisk klänning av min favoritdesigner begagnad i min storlek.

    Jag hamnar nu i situationen att jag funderar på om jag ifrågasätter mitt första val av klänning bara för att jag surfat runt så mycket och att jag om jag skulle köpa klänning nummer två göra samma sak igen om ett tag :O eller om jag fortsatt titta för att det är något med den första klänningen som ändå inte är helt rätt.

    Är det någon som har någon klok tanke? Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Beslutångest, klänning
  • Äldre 9 Apr 19:20
    #1

     Jag känner igen mig! 

    Fick min klänning i förmiddags, provade den i eftermiddags, och började titta på nya klänningar igen i kväll... Kanske vill jag prova en tyllklänning som jag tänkt från början ändå? :) 

    Mr. U föreslog att vi skulle ta oss en sväng förbi en brudaffär i morgon så att jag kan få klämma och känna på tyger där. Kanske räcker det för att stilla min beslutsångest. 

    Annars finns ju alternativet att ha några klädbyten på bröllopsdagen... eller varför inte ha flera bröllopsfester? ;)


     

  • Äldre 9 Apr 19:31
    #2

    Hur länge är det kvar tills du gifter dig? Hur ser din budget för brudklänning ut? Vad, exakt vad, är det du inte tycker om med din nuvarande klänning?


  • Äldre 9 Apr 23:10
    #3

    @Utvandrare Det känns lite skönt att inte vara ensam!! Kanske får bli flera klädbyten under bröllopsdagen även om det nog skulle vara lite märkligt för ingen av klänningarna är särskilt "praktisk" (båda har släp...) :)

    @daniiel Jag gifter mig i augusti så det är inte så långt kvar! Jag har efter din fråga verkligen funderat och kommit fram till att det är vid dekoltaget och axelbanden som det inte känns helt perfekt, från under bysten och nedåt är den fantastisk. Anledningen att jag från början bestämde mig för att beställa en klänning från Kina var att jag inte tyckte att det kändes motiverat att spendera tiotusentals kronor på en klänning för endast en dag. Den åsikten har jag fortfarande samtidigt som jag är rädd för att se tillbaka på bröllopsbilderna och inte känna mig nöjd, alla närbilder och sittande bilder kommer det ju framförallt vara den del jag inte tycker lika mycket om på klänningen som syns. Gällande budget så är den inte huggen i sten men jag hade tänkt mig att inte spendera mer än 5000kr på själva klänningen. Min nuvarande kostade inkl frakt 2300kr.

  • CJ5
    Äldre 9 Apr 23:46
    #4

    Kanske kan du ta din klänning du beställt till en skräddare och ändra den upptill?

  • Äldre 10 Apr 10:42
    #5
    durumvete skrev 2014-04-09 23:10:22 följande:

    @daniiel Jag gifter mig i augusti så det är inte så långt kvar! Jag har efter din fråga verkligen funderat och kommit fram till att det är vid dekoltaget och axelbanden som det inte känns helt perfekt, från under bysten och nedåt är den fantastisk. Anledningen att jag från början bestämde mig för att beställa en klänning från Kina var att jag inte tyckte att det kändes motiverat att spendera tiotusentals kronor på en klänning för endast en dag. Den åsikten har jag fortfarande samtidigt som jag är rädd för att se tillbaka på bröllopsbilderna och inte känna mig nöjd, alla närbilder och sittande bilder kommer det ju framförallt vara den del jag inte tycker lika mycket om på klänningen som syns. Gällande budget så är den inte huggen i sten men jag hade tänkt mig att inte spendera mer än 5000kr på själva klänningen. Min nuvarande kostade inkl frakt 2300kr.


    Skulle du kunna tänka dig då att kolla med en sömmerska om det går att ordna till det du inte riktigt är nöjd med? Är du beredd att lägga lite slantar på det? 

    Man vill ju känna sig vacker på sin bröllopsdag, så jag förstår att du tvekar om klänningen inte känns helt bra.
Svar på tråden Beslutångest, klänning