• Äldre 9 Apr 17:30
    1396 visningar
    4 svar
    4
    1396

    Någon som kan tipsa mig om ljuslyktor/hållare

    Jag är på jakt efter ljuslyktor(värmeljus) till bröllopsfesten.
    Är det någon som kan tipsa mig, antingen köpa eller göra själv ????

    Ni får gärna skicka med en bild ????

  • Svar på tråden Någon som kan tipsa mig om ljuslyktor/hållare
  • Äldre 9 Apr 17:53
    #1

    Hur vill du att dom ska se ut? Väldigt enkla? Någon speciell färg? Prisklass? Vill du ha någon speciell stil? 

    Många gör ju egna av små glasburkar, tex barnmatsburkar, genom att klä dom i diverse band och papper och tyg osv. Eller målar dom. Det brukar bli sött, men det ser ju just hempysslat och lite mer åt "shabby chich" och det rustika hållet. Konservburkar kan också fungera som ljushållare, dom går också att klä in i allt möjligt, samt att man kan göra hål på dom i olika mönster med tex spik och hammare. 

    Annars har ju Ikea billiga i glas, som passar till alla dukningar i alla färger.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90152094/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00114167/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000/


  • Äldre 9 Apr 17:56
    #2

    Är det just en lykta du är ute efter, så har ju Rusta dessa www.rusta.com/lykta-flower-p62601207.aspx som finns i vitt, silver, turkos och rosa.


  • Äldre 11 Apr 18:07
    #3

    Tack så himla mycket för tips och idéer! Va faktiskt på ikea igår och såg dom av ren slump ????

    Tror det blir dom vita lyktorna.. Dock så är fråga. Va man ska göra med allt sen efter festen ????


    daniiel skrev 2014-04-09 17:56:30 följande:

    Är det just en lykta du är ute efter, så har ju Rusta dessa www.rusta.com/lykta-flower-p62601207.aspx som finns i vitt, silver, turkos och rosa.


  • Äldre 11 Apr 22:17
    #4

    Pröva sälja det :) Styckevis eller klumpvis. Eller så behåller du det och pytsar ut det hemma ;)


Svar på tråden Någon som kan tipsa mig om ljuslyktor/hållare